ایجاد توسعه پایدار مهم‌ترین رکن ارائه خدمات بهداشتی سالم است

شهردار بروجرد گفت: ایجاد توسعه پایدار در خدمات بهداشتی از ضروریات انسان است.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری در جلسه تعیین تکلیف بهای خدمات پسماند و ساماندهی پسماندهای بیمارستان‌های وابسته به علوم پزشکی که امروز ۲۶ آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه بهداشت را می‌توان بعد از اکسیژن، غذا و مسکن از ضروریات زندگی جامعه انسانی در نظر گرفت، اظهار کرد: ضرورت بهداشت و رعایت استانداردهای بهداشتی و ایجاد توسعه پایدار در خدمات بهداشتی از ضروریات انسان و هر موجود زنده‌ای است.

وی ضمن قدردانی از زحمات ارزنده مسئولین بهداشت استان و شهرستان ادامه داد: طی دو سال اخیر در وضعیت تنظیف و زباله شهر فراز و فرود زیادی را گذراندیم که مشکلاتی از جمله؛ نگهداری دام‌های زنده و پخش فضولات دامی در سطح شهر، مشکلات بهداشتی کشتارگاه، کانال‌ها و مجاری جمع‌آوری آب‌های سطحی را با همکاری و همراهی مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان برطرف کردیم اگرچه همچنان با وضعیت ایده آل فاصله زیادی داریم.

شهردار بروجرد تصریح کرد: مدیریت بنده با اتفاقات نادر و ویژه‌ای مواجه شد. اول وقوع سیل در دو مقطع زمانی، ابتدای سال ۹۸ و انتهای سال ۹۸ که باعث ایجاد خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهری شد که قطعاً شهرداری می‌بایست هزینه‌های زیاد در جهت بهسازی و مقام سازی صرف کند تا بتواند خدمات مطلوبی ارائه دهد.

جافری خاطرنشان کرد: دوم بحث بروز بیماری کرونا که همه دستگاه‌ها به‌ویژه شبکه بهداشت و بعد از آن شهرداری‌ها را در خط مقدم تحت تأثیر خود قرار داد.

وی اضافه کرد: همکاران ما در شهرداری با توجه به اینکه از پدیده نوظهور کرونا تجربه چندانی نداشتند در خط مقدم این واقعه زباله‌های ناشی از پذیرش و مداوای بیماران را جمع‌آوری، حمل و دفن کرده و با وجود اینکه خیلی از آن‌ها درگیر بیماری کرونا شدند در انجام رسالت خود کوتاهی نکردند.

شهردار بروجرد با بیان اینکه در مقطع زمانی که همه ادارات تعطیل بودند شهرداری کماکان در خط مقدم به خدمت‌رسانی مشغول بوده و هست، بیان کرد: با وجود نامهربانی‌هایی که به این نهاد خدمات رسان شد ولی شهرداری لحظه‌ای در انجام وظیفه خدماتی خود کوتاه نیامد و به کار خود ادامه داد.

جافری هزینه‌های خرید مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش، ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی جهت مقابله با کرونا را هزینه‌های سرباره‌ای عنوان کرد که در بودجه پیش‌بینی‌نشده و سابقه‌ای در ساختار مدیریتی نداشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 462092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.