جزئیات سازوکار آموزش و پرورش برای ساماندهی مهدهای کودک

معاون آموزش ابتدایی گفت: جلسات متعددی برای بررسی و تعیین صلاحیت ها، استانداردها و ضوابط کار انجام شده و هنوز زمان قطعی تعیین تکلیف مشخص نشده است.

به گزارش ایمنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی درباره سازوکار آموزش و پرورش برای ساماندهی مهدهای کودک، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد ساماندهی مهدهای کودک کلیات این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کودکان موضوع مهمی است و مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند به طور جدی پیگیر ساماندهی آن هستیم ضمن آنکه از مجموع کودکان ۸۰ درصد آن‌ها در گروه سنی ۴ تا ۶ قرار دارند و براساس قوانین آموزش و پرورش مشمول این بخش هستند.

معاون آموزش ابتدایی بااشاره به اینکه ۲۰ درصد کودکان در گروه سنی زیر چهار سال قرار دارند، بیان کرد: در بند ۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به تربیت کودکان توجه ویژه‌ای شده است و بر اساس این ضرورت ما هم آمادگی خود برای حرکت در این مسیر را اعلام کردیم.

حکیم زاده درباره زمان اجرای این مسئولیت جدید گفت: در حال تعیین صلاحیت‌ها، استانداردها و ضوابط کار هستیم و جلسات متعددی برای بررسی آن انجام شده و باز هم تداوم خواهد داشت و هنوز زمان قطعی تعیین تکلیف مشخص نشده است.

بنابه گزارش میزان، وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت موضوع ملی است، بیان کرد: به این موضوع یک نگاه جامع داریم و در مورد تعیین فضای آموزشی و نیروی انسانی هم شرایط لازم در آموزش و پرورش مهیا خواهیم کرد.

کد خبر 462015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.