شرایط فعلی کرونا در کشور بسیار شکننده است/ یلدا را مجازی برگزار کنید

عضو انجمن گوارش و کبد ایران گفت: مراسم شب یلدا ریشه در سنت‌های ما ایرانیان دارد، اما یلدای امسال با سال‌های پیش تفاوت دارد زیرا هنوز سایه ویروس کرونا بر سرمان است و برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی می‌توانند فاجعه‌ به بار آورد.

دکتر حمید رضا محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرایط فعلی کرونا در کشور بسیار شکننده است و هنوز بسیاری از شهرها در پیک شیوع هستند که در صورت سهل انگاری ممکن است دوباره پیک جدیدی را هم تجربه کنند.

وی با اشاره به تاثیر هر اجتماعی حتی تجمع و دورهمی‌های کوچک در شیوع بیشتر ویروس کرونا خاطر نشان کرد: برخی افراد عقیده دارند در دورهمی‌های کوچک خطری آنها را تهدید نمی‌کند، در حالی که هر انسانی ممکن است بدون داشتن علائم ناقل ویروس کرونا باشد و این موضوع در دور همی‌های کوچک هم خطرآفرین است.

این متخصص داخلی افزود: خطر ابتلای ویروس کرونا برای افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند جدی تر است. در شرایط فعلی بهترین راه توضیح شرایط برای افراد مسن و برگزاری یلدایی آنلاین و مجازی است تا بدین شیوه آن‌ها احساس تنهایی نکنند و سلامتی این افراد به خطر نیفتد.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران تاکید کرد: در چند روز اخیر شاهد کاهش موارد ابتلا و کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بوده‌ایم، اما ممکن است این آمار موقتی باشد و در صورت جدی نگرفتن توصیه‌ها، دوباره به شرایط خطرناک قبلی که پرشدن تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ICU بود بازگردیم. تنها راه برای اینکه بتوانیم در این شرایط ثبات نسبی را حفظ کنیم همکاری همه جانبه مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: کادر درمان، پزشکان و پرستاران چندین ماه طاقت فرسا را پشت سر گذاشته‌اند. در این مدت تعداد شیفت‌های بیمارستانی از گذشته بیشتر شده است و حتی بسیاری از کادر درمان شب یلدا نیز در شیفت بیمارستان به سر می‌برند. بنابراین بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت افراد، رعایت اصول بهداشتی و صرف نظر کردن از هر گونه دورهمی است.

کد خبر 461869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.