بیانیه مجمع جهانی شیعه‌شناسی علیه تحریم جامعه المصطفی(ص) توسط آمریکا

مجمع جهانی شیعه‌شناسی، تحریم «جامعه المصطفی(ص) العالمیه» از سوی آمریکا را به شدت محکوم کرد و تحریم‌های ظالمانه در مورد نهادهای علمی و آموزشی بین‌المللی را سند کذب بودن ادعاهای آزادی، دموکراسی و حقوق بشری استکبار جهانی و ایادی آن دانست.

به گزارش ایمنا، در این بیانیه آمده است: دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی نقش مهمی در پیشرفت جوامع بشری و تربیت همه استعدادها و نخبگان جهان دارند و منحصر به یک کشور و یا جغرافیای محدود نیستند و خروجی آن‌ها در خدمت همه آحاد بشر است.

این بیانیه حاکی است: جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ۲ عرصه علوم انسانی و علوم اسلامی از گستردگی و کیفیت علمی بالایی در سطح جهان برخوردار است و در زمره یکی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی جهان به شمار می‌رود و دانش‌آموختگان این دانشگاه، در هر نقطه‌ای از جهان مروج اتحاد و یکپارپگی امت اسلامی و مبلغ و مبشّر صلح پایدار جهانی و عدالت حقیقی در زیر لوای اسلام ناب محمدی هستند.

در این بیانیه تصریح شده است: تحریم این دانشگاه بین‌المللی که مورد قبول پیروان همه مذاهب مسلمانان جهان است، اقدامی ضدبشری و غیرقانونی و ناقض حقوق بشر واقعی است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا تحت تأثیر و نفوذ لابی صهیونیست‌های معاند با اسلام از دانش‌آموختگان و متفکران و پژوهشگران جامعه المصطفی (ص) العالمیه ترس و هراس دارد و خوب می‌داند که این خیل دانشجویان و اساتید و طلاب عالم و فاضلِ شاغل به تحصیل و پژوهش در سراسر جهان، پیام اسلام ناب محمدی را به سایر جهانیان می‌رسانند و توطئه‌های آمریکا را آشکار می‌کنند و همین امر برای آنان ناگوار است.

در این بیانیه که ایرنا آن را منتشر کرده، ذکر شده است: مجمع جهانی شیعه شناسی، اعمال تحریم نابخردانه و غیرقانونی و ظالمانه آمریکا نسبت به جامعه المصطفی (ص) العالمیه را به شدت محکوم نموده و انزجار تمامی اعضا و نمایندگان خویش را از این اقدام ننگین آمریکا اعلام و به انحای مختلف به گوش جهانیان خواهد رساند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۸ آذرماه جاری بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و همچنین دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی (ص) العالمیه به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، اضافه شده است.

کد خبر 461862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.