قتل مرد مغازه‌دار با وینچستر/رهایی کودک گلستانی از چنگ گروگانگیران

کشف بیش از یک تن موادمخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان، دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ایلام، انهدام باند سارقان منزل در هرمزگان، قتل مرد مغازه‌دار با وینچستر در رامهرمز و کشف جنازه مرد مشهدی زیر برف در بینالود و رهایی کودک گلستانی از چنگ گروگانگیران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در راستای کنترل و مراقبت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان سیستان و بلوچستان پس از رصد اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی " مکسوخته سراوان" مطلع شدند و با طرح ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

احمدعلی گودرزی ادامه داد: مرزداران هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور را شناسایی کردند و با اجرای طرح مهار، کنترل و پایش دقیق و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو از خاک کشور مقابل وارد کشور کنند که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند و در نهایت از محل متواری شدند، مرزداران در این عملیات موفق شدند مقدار ۹۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۸۸۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۶۰ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به انجام دو عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار و هنگ مرزی " میرجاوه"، اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار موفق شدند در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر در سواحل حوزه استحفاظی، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، یک فروند شناور و دستگیری دو قاچاقچی، مقدار ۵۲۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کنند، همچنین در عملیاتی دیگر مرزداران هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند با پایش اطلاعاتی ضمن دستگیری سه نفر قاچاقچی مقدار ۲۴۰ کیلو و ۲۴۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۲۰۵ کیلو و ۲۴۰ گرم حشیش و ۳۵ کیلوگرم مرفین را کشف کنند.

دستگیری یک باند حفاران غیر مجاز آثار تاریخی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش سیوان شهرستان ایلام خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در یک عملیات غافلگیرانه و همچنین درگیری فیزیکی یک باند حفاران غیر مجاز آثار تاریخی به تعداد چهار نفر در منطقه " گاوز" بخش سیوان توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل و با همکاری فرماندهی انتظامی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان ابزار و ادوات حفاری کشف و خودرو آنان نیز توقیف شد، افزود: متهمان به همکاران انتظامی تحویل و سیر مراحل قضائی پرونده آن‌ها در دستور کار قرار گرفت، بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع است و متهمان به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود و اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

انهدام باند سارقان منزل

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در شهرستان بندرعباس به شیوه و شگرد پنجره روی و تخریب جا کولری پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

عبدالمجید کرمی افزود: در ابتدا کلیه پرونده‌های با شیوه و شگرد مشابه از سطح شهرستان بندرعباس جمع‌آوری و از مالباختگان دعوت و مجدداً اظهارات آن‌ها اخذ که شد، اکثر سرقت‌ها در ساعت‌های ابتدایی شب صورت گرفته و اموالی از قبیل طلا، گوشی تلفن همراه، تلویزیون و دیگر لوازم برقی توسط سارق یا سارقین به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه برابر تحقیقات و شیوه و شگرد انجام شده در سرقت‌ها مشخص شد سارق یا سارقان از افراد بومی هستند، تصریح کرد: افسران تحقیق با حضور در صحنه جرم و طی انجام اقدامات فنی و با توجه به فعال شدن سیم کارت مسروقه بر روی گوشی تلفن همراه شخصی به هویت معلوم، طی اخذ دستور قضائی نامبرده جلب شد.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته متهم انجام هرگونه سرقت را انکار ولی در ادامه با ارائه مدارک و شواهد و شناسایی تلفن همراه مکشوفه، اعلام کرد گوشی تلفن همراه را از شخصی دیگری خریداری کرده، متهم و سارق اصلی و مخفیگاهش شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شد، متهم در بازجویی فنی و پلیسی با توجه به دلایل و شواهد موجود در پرونده به تعداد ۲۳ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان بندرعباس با همکاری یک نفر دیگر اقرار و اعلام داشته کلیه اموال مسروقه را به یک نفر مالخر در سطح شهرستان فروخته‌ایم.

وی اظهار کرد: طی اخذ دستور قضائی مالخر اموال مسوقه نیز دستگیر و پس از مواجهه حضوری با متهم کلیه اعترافات وی را تأیید کرد، پرونده پس از جمع‌بندی به دادسرا ارسال و سه متهم دستگیر شده با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

قتل مرد مغازه دار با وینچستر در رامهرمز

فرمانده انتظامی رامهرمز گفت: در پی وقوع یک فقره قتل بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مقتول داخل مغازه شخصی با اسلحه وینچستر به قتل رسیده است.

نجم الدین سهرابی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی رامهرمز با توان علمی و روش‌های نوین کشف جرم پس از تلاش‌های مستمر قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: قاتل در ابتدا از وقوع قتل اظهار بی‌اطلاعی کرد و با مستندات پلیس آگاهی مواجهه و چاره‌ای جز بیان حقایق نداشت و ضمن اعتراف، علت وقوع قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کشف جنازه مرد مشهدی زیر برف

فرماندار شهر گلبهار گفت: بعد از چهار شبانه روز تلاش بی وقفه و ایجاد کمپ و شب مانی در ارتفاعات سیاه سنگ جسد کوهنورد مفقود شده و گرفتار در بهمن ارتفاعات سیاه سنگ کوه‌های بینالود پیدا شد.

فرماندار گلبهار اظهار کرد: در این عملیات پرسنل امداد و نجات هلال احمر شهرستان چناران، گروه امداد و نجات هلال احمر استان خراسان رضوی، هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی، هیأت کوهنوردی و افراد بومی شهر گلمکان، کلانتری ۱۲ شهر گلمکان، حوزه مقاومت بسیج سلمان فارسی، شهرداری و شورای اسلامی شهر گلمکان، اردوگاه شهید بهشتی گلمکان، سپاه ناحیه شهرستان چناران و امور ورزش و جوانان این شهرستان همکاری کردند.

رهایی کودک گلستانی از چنگ گروگانگیران

فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: به دنبال مراجعه حضوری یکی از شهروندان به کلانتری ۱۳ علی‌آباد کتول، مبنی بر ربوده شدن فرزند سه ساله‌اش، بلافاصله مراتب در دستور کار تیمی ویژه از مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سعید دادگر افزود: طی بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد، فرزند شاکی در کوچه مشغول بازی با دوستانش بوده که توسط سرنشینان یک دستگاه زانتیا ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

وی با بیان اینکه متهمان در تماس تلفنی با خانواده کودک درخواست مبلغ پنج میلیارد ریال وجه نقد کرده بودند، گفت: تحقیقات فنی و میدانی پلیس در این راستا آغاز و مأموران با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه موفق شدند به سرنخ‌هایی از آدم‌ربایان رسیده و مخفیگاه آنان را در شهرستان کردکوی شناسایی کنند، پس از هماهنگی با مراجع قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه مأموران موفق شدند خودرو متهمان را حین ورود به مخفیگاهشان متوقف و ضمن آزادی کودک هر دو گروگانگیر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 461831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.