جابه‌جایی مسافر در اصفهان ۵۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: شیوع کرونا سبب کاهش ۵۳ درصدی و رکود ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل مسافران در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خضری در نشست خبری صبح امروز _سه شنبه ۲۵ آذر_ که به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری با شرایط دشوار اقتصادی و شیوع ویروس کرونا آغاز شد و با توجه به اینکه اداره کل راهداری جزء سازمان‌های خدماتی بود راهداران ما و حوزه حمل و نقل بدون وقفه و تعطیلی به کار خود ادامه دادند و سنگر خدمت رسانی را ترک نکردند.

وی افزود: از این رو امسال نسبت به سال گذشته با وجود شیوع کرونا، در حوزه حمل و نقل بار افزایش ۳ درصدی میزان تناژ را شاهد بودیم اما حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر در استان اصفهان کاهش ۵۳ درصدی داشته و با رکود ویژه‌ای رو به رو شده است که با حمایت دولت تلاش شده خسارت‌ها به نوعی جبران شود.

کاهش ۱۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به اقدامات در زمینه نگهداری ابنیه و ماشین آلات و روکش آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ۳۵۱ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده بود و این میزان تردد نسبت به سال ۱۳۹۷، هفت درصد افزایش یافته بود اما در هشت ماهه سال جاری به دلیل شرایط کرونا و اعمال ممنوعیت آمد و شد، ترددها به ۲۱۰ میلیون کاهش یافته که به لحاظ آماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کمتر شده است.

خضری با بیان اینکه امسال روکش آسفالت ۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان مرمت و بازسازی شده است، به طرح راهداری محوری اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح شیب شیروانی در راه‌های مواصلاتی استان به طول ۵۶۰ کیلومتر انجام شد که می‌تواند بر کاهش تصادفات و موارد فوتی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون سیلکوت گذاری ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان انجام شده است، ادامه داد: ۲۳ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان نیز اصلاح شده است.

احداث ۶۴ کیلومتر راه روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۶۴ کیلومتر راه روستایی در هشت ماه نخست سال جاری احداث شده است، ادامه داد: استان اصفهان در این زمینه جز شاخص‌های کشور قرار گرفت و همچنان مرمت راه‌های روستایی در دستور کار ما است و در قالب طرح ابرار برای اصلاح راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار اقدام خواهیم کرد.

خضری با اشاره به افتتاح ۲ مجتمع خدمات رفاهی و ۲ سامانه "توزیع در حال حرکت WIM" گفت: استان اصفهان در چهار راه مواصلاتی کشور قرار دارد و با حجم بالای تردد، تصادفات جاده‌ای اتفاق می‌افتد اما در زمینه ایمن سازی راه‌ها، مرمت و روکش آسفالت، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی بسیار تلاش شده است و نظارت بر حمل و نقل، مراکز معاینه فنی، کارت‌های سلامت و بهداشت رانندگان برای داشتن حمل و نقل ایمن و روان انجام می‌شود با وجود این فرهنگ‌سازی در این زمینه با کمک رسانه‌ها امری ضروری است.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات مرگبار

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقال پایانه مسافربری کاوه، اظهار کرد: درباره انتقال این پایانه در استانداری و شهرداری اصفهان باید تصمیم گیری شود و اگر تصمیم با رویکرد کاهش ترافیک شهری باشد اداره راهداری نیز با نگاه مثبت همکاری خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری گفت: شمار فوتی‌های سر صحنه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است که با توجه به نقش ویژه استان اصفهان در حوزه حمل و نقل و راه‌های کشور این کاهش تصادف تأثیر عمده‌ای بر ایمنی و ترافیک محورها خواهد داشت.

کد خبر 461670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.