مهمترین چالش اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ غرور است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مهمترین چالش اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ داشتن غرور زیاد است؛ زیرا اگر این جریان باور داشته باشد که پیروز انتخابات ۱۴۰۰ است با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده و بین آن‌ها تفرقه ایجاد می‌شود.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد کارکرد شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم موفق عمل کرد به صورتی که توانست طیف‌های مختلف اصولگرا را دور هم جمع کرده و یک لیست واحد منتشر کند. به نظر می‌رسد که برای جمع بندی و بررسی کاندیداهای ۱۴۰۰ شورای وحدت اصولگرایان فعال عمل کند، اگرچه که کار سختی است و ممکن است برخی از طیف‌ها اصولگرایان حاضر به عضویت در آن نباشند.

وی افزود: در حال حاضر بین جریان اصولگرا برای تشکیل شورای وحدت انتخابات ۹۸ تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و جامعه روحانیت مبارز نیز بنا ندارد سازوکار جدیدی مانند شورای وحدت مطرح کند که بر اساس آن همه طیف‌های اصولگرایان زیر پوشش آن قرار بگیرند و تنها با برخی از چهره‌های مؤثر نشست‌هایی برگزار کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: مهمترین چالش اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ داشتن غرور زیاد است؛ زیرا اگر این جریان باور داشته باشد که پیروز انتخابات ۱۴۰۰ است با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده و بین اصولگرایان تفرقه ایجاد می‌شود و هر طیف تصور می‌کند با شرکت در انتخابات پیروز می‌شود و در نتیجه هرکدام یک کاندیدا معرفی کنند در این صورت ممکن است به دلیل تعدد کاندیدا از یک جریان، هیچ کدام موفق به کسب حداکثر آرا نشود.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان نباید تصور کنند مردم قطعاً به کاندیدای مورد نظر آنها رأی می‌دهند. اگر چنین تصوری بین جناح اصولگرا به وجود بیاید که به واسطه پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابات ۱۴۰۰ هم پیروز می‌شود این جریان را با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد کرد. احساس پیروزی، بزرگترین اشتباهی است که اصولگرایان می‌توانند با آن رو به رو شوند.

کد خبر 461663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.