تامین حدود ۵۰۰ نسخه دارویی به طور روزانه در داروخانه هلال‌احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه به طور روزانه حدود ۵۰۰ نسخه دارویی در داروخانه هلال‌احمر اصفهان تامین می‌شود، گفت: هر دارویی که در سطح داروخانه‌های دیگر توزیع می‌شود در داروخانه هلال‌احمر هم توزیع می‌شود و تلاش کردیم سبد دارویی کاملی داشته باشیم.

امیر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خدمات دارویی جمعیت هلال احمر اصفهان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر تنها یک داروخانه در استان دارد که این داروخانه جوابگوی مراجعه کنندگان شهر اصفهان، شهرستان‌های استان و حتی گاهی استان‌های همجوار مانند یاسوج، یزد و چهارمحال بختیاری است.

وی در خصوص تعداد مراجعان این داروخانه افزود: به طور متوسط حدود ۵۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۸ و نیم شب مراجعه می‌کنند و این داروخانه در شهر اصفهان در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر خدمات خود را ارائه می‌دهد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این داروخانه در مورد تامین داروهای عمومی یا داروهای بیماری کرونا به شکل مستقیم با سازمان غذا و دارو مرتبط است یعنی هر دارویی که در سطح داروخانه‌های دیگر توزیع می‌شود در داروخانه هلال احمر هم توزیع می‌شود تلاش کردیم سبد دارویی کاملی داشته باشیم تا بتوانیم جوابگوی مراجعه کنندگان باشیم.

وجود ۱۴۰۰ قلم دارو در سبد دارویی داروخانه هلال‌احمر

وی با اشاره به توزیع داروهای موردی و عمومی در داروخانه هلال احمر گفت: داروخانه هلال احمر اگرچه همه نوع دارویی را تأمین می‌کند اما بیشتر بر تأمین داروهای سرطان، ام اس، دیابت، نقص ایمنی و برخی داروهای ویژه تأکید دارد اما داروهای معمولی و البته انسولین هم در سبد دارویی این داروخانه وجود دارد.

جلالیان، در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا، گفت: امسال در داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا توزیع نشد اما هلال احمر واکسن آنفلوانزا را برای امدادگران و شاغلان مراکز امداد و درمان تأمین کرد ولی در سطح فروش در داروخانه هلال احمر عرضه‌ای انجام نشد.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ قلم دارو در سبد دارویی داروخانه هلال احمر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: عموم مردم بیشتر داروخانه هلال را به عنوان مرکز داروهای تخصصی سرطان، ام اس، دیابت و غدد می‌شناسند و بیشتر برای تأمین این اقلام دارویی به این داروخانه مراجعه می‌کنند.

فعالیت ۲ مرکز درمانی هلال احمر در سطح استان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به موارد فعالیت این معاونت خاطرنشان کرد: حوزه معاونت بهداشت درمان در دو سطح فعالیت دارد یکی امور دارویی و داروخانه، دیگری امور توانبخشی است که این فعالیت‌ها در سطح استان گسترده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۰ مرکز توانبخشی فعال و دو مرکز درمانی وجود دارد، افزود: یک مرکز درمانی در شهرضا و دیگری در نجف آباد است، همچنین خدمات توانبخشی در دو شاخه فعال است یکی توانبخشی مکانیکی شامل اروتز و پروتز، کفش طبی، اعضای مصنوعی و اسپیلنت‌ها و دیگری توانبخشی فیزیکی که شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی است.

مراجعه در شیفت عصر از تجمع در داروخانه هلال احمر می‌کاهد

جلالیان تصریح کرد: از آنجا که مراجعه کننده در شیفت صبح بسیار بالاست از شهروندان درخواست می‌کنیم بیشتر مراجعات خود را به شیفت بعدازظهر و از ساعات دو تا پنج منتقل کنند که هم زمان کمتری در داروخانه بگذرانند و هم سریع‌تر بتوانند دارو بگیرند و با توجه به موضوع کرونا چون فضای داروخانه هلال احمر اصفهان محدود است بهتر است این زمان را برای مراجعه انتخاب کنند تا از تجمع و شلوغی جلوگیری شود.

وی با اشاره به ناکافی بودن تنها یک داروخانه هلال احمر برای همه استان اصفهان گفت: مردم شرق و غرب استان نیاز به چنین خدماتی دارند اما با طی کردن مسافت طولانی به خدمات دارویی این داروخانه دسترسی دارند و هلال احمر برای راه اندازی داروخانه در نقاط مختلف استان آمادگی دارد که این امر نیازمند موافقت معاونت غذا و داروی دانشگاه است.

کد خبر 461404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.