سفر به دنیای خیال‌انگیز آبرنگ

نمایشگاه «کلک خیال» در نگارخانه صفوی برپا شده است که در آن آثاری از علی ایزدی که با آبرنگ خلق شده،‌ به نمایش درآمده است.

علی ایزدی، هنرمند نمایشگاه «کلک خیال» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «کلک خیال» مجموعه‌ای است که به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی مربوط به فضای معماری ایرانی و شهری است که برخی از آثار بخش مربوط به ساختمانی است که پشت مسجد شاه عباس قرار دارد و یادآور خاطرات دوران کودکی من است که به همین علت نام این اثر "کوچه‌های کودکی" است.

وی افزود: بخش دوم آثار نیز مربوط به دریا و رودخانه می‌شود، چرا که بچه کویر هستم و دیدن شمال ایران برایم اعجاب‌برانگیز بود، به همین دلیل در آثارم از طبیعت شمال بهره بردم و قایق و دریا و سرسبزی آن را به تصویر کشیدم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: ۲۱ اثر با ترکیب آب و رنگ در نگارخانه صفوی به نمایش درآمده است. تکنیک آبرنگ، شاعرانه است، اما تکنیک رنگ و روغن، صلابت دارد و از جهت لطیف و خیالی بودن آبرنگ و سیال و رنگین بودن آن اینگونه است که خیال را که رها کنیم، می‌توان درونش غوطه‌ور شد و از رنگی به رنگی دیگر سفر رفت. شاید زندگی این گونه است خیالی و رنگین به قول حافظ؛ "هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز / ‏‬ نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد".

به گزارش ایمنا، علاقمندان می‌توانند تا ۲۶ آذرماه به نگارخانه صفوی واقع در اصفهان خیابان خاقانی، حدفاصل خیابان‌های خواجه پطرس و وحید جنب کوچه ۳۱ مراجعه کرده و از نمایشگاه "کلک خیال" دیدن کنند.

کد خبر 461324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.