«خانه باستان شناسان ایران» پاتوق معتادان شده است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: خانه پدری جلال آل احمد که قرار بود خانه باستان شناسان ایران باشد امروز به گونه‌ای تبدیل شده که معتادان آن را تخریب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کنونی نامناسب خانه پدری جلال آل احمد که روز گذشته تصاویری از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل احمد محل خواب معتادان متجاهر شده است و در این خصوص به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تذکر می‌دهم.

وی افزود: حفظ میراث فرهنگی که متعلق به نسل حاضر و آینده است از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است.

فراهانی تاکید کرد: فرزندان ما انتظار دارند تا مهم‌ترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان را به نکویی حفظ و نگهداری کرده و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل احمد همانجایی که این روشنفکر درد آشنای معاصر زندگی کرد و به بالندگی رسید یکی از خانه‌های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد اما اکنون پاتوق کارتن خواب‌ها شده است.

فراهانی تصریح کرد: خانه‌ای که قرار بود به عنوان «خانه باستان شناسان ایران» و مامن روشنفکران دردآشنا باشد امروز به گونه‌ای شده که معتادان آن را تخریب کرده و برای ایجاد گرما درهای اتاق‌ها را کنده، طعمه آتش در وسط اتاق‌ها می‌کنند و آنجا را مملو از زباله کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: بر این اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای کشور در مورد لزوم حفظ میراث فرهنگی به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می‌دهم و از شهردار تهران می‌خواهم ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر فراهم کرده تا بتوان آن را به نسل آینده تحویل داد.

کد خبر 461158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.