مزایای جراحی چاقی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ چیست؟

در حال حاضر جراحی چاقی تنها روش درمان برای نوجوانان مبتلا به چاقی شدید و دیابت نوع دو است، زیرا در کاهش وزن و بهبود سطح قند خون آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی عروقی، دلیل اصلی مرگ و میر مبتلایان به دیابت نوع دو است. جوانان مبتلا به چاقی شدید و دیابت نوع دوم در طول زندگی خود با مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی عروقی مواجه می‌شوند. گروهی از محققان به منظور بررسی مزایای جراحی چاقی برای نوجوانان چاق مبتلا به دیابت نوع دو، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت دو گروه از جوانان را به مدت پنج سال بررسی کردند.

گروه اول شامل ۳۰ نفر می‌شد که جراحی چاقی انجام داده و در زمان جراحی به دیابت نوع دو مبتلا بودند، گروه دوم را نیز ۶۳ نفر تشکیل می‌داد که برای درمان بیماری دیابت نوع دو، دارو مصرف می‌کردند. پژوهشگران میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در بین این دو گروه بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی احتقانی قلب در بین نوجوانان مبتلا به دیابت نوع دو که جراحی چاقی انجام دادند، در مقایسه با افرادی که برای درمان بیماری خود دارو مصرف کردند تقریباً سه برابر کاهش پیدا کرد.

پژوهشگران معتقد هستند که جراحی چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد در حالی که مصرف دارو خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در بین افراد چاق مبتلا به دیابت نوع دو افزایش می‌دهد. به گفته محققان، جراحی چاقی باعث می‌شود وزن بدن کاهش پیدا کند، سطح قند خون بهبود یافته، فشار خون تغییر کند و میزان کلسترول خوب خون افزایش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Surgery for Obesity and Related Diseases منتشر شده است.

کد خبر 460833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.