تعریف یک میلیارد یورو برنامه سرمایه گذاری در فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: از پنجم مرداد ماه ۹۹ پروژه تجهیز فولاد مبارکه به نسل چهارم تکنولوژی را آغاز کرده‌ایم. این کار کشور ما را به نسل چهارم تکنولوژی مجهز می‌کند و پرده اول این پروژه در دهه فجر پرده برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا عظیمیان امروز پنج‌شنبه _۲۰ آذرماه_ در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌هایی که رزمندگان از جبهه‌های کشور دفاع می‌کردند پیمانکاران و مهندسان در دهه ۶۰ در مبارکه مشغول بودند و این مجموعه عظیم را راه‌اندازی کردند، فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سهم ۲۰ درصدی این شرکت در تولید فولاد منطقه، افزود: ارزش بازار تولیدات این شرکت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: از جمله زیر مجموعه‌های این شرکت، گروه فولاد هرمزگان و فولاد سبا بوده که ۲.۲ میلیون تن فولاد خام تولید می‌کند.

عظیمیان افزود: این شرکت برای حدود ۳۵۰ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده و حداقل ۲۵ هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۲ شرکت بزرگ در مبارکه با عنوان هولدینگ توکا، آتیه و متیل وجود داشته و این شرکت قصد راه‌اندازی یکی از بزرگترین هلدینگ‌های مالی کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ضخامت فولاد تولیدی در این مجموعه بین ۰.۳ میلی متر تا ۱۶ میلی متر و عرض آن از ۱۸۰ تا ۱۸۵۰ میلی متر بوده و از سنگ تا رنگ در مبارکه تولید می‌شود.

عظیمیان افزود: دلیل حاشیه سود حدود ۴۵ درصدی فولاد مبارکه، داشتن کامل‌ترین زنجیره تولید است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه علاوه بر بنگاه صنعتی، بنگاه اقتصادی است و در بازار سرمایه نقش مهمی دارد، این شرکت همچنان رو به جلو حرکت می‌کند و از سال گذشته تاکنون در بسیاری از محصولات افزایش تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال گذشته به دلیل نرسیدن مواد اولیه و دو ماه قطعی گاز، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به دلیل توقف تولید ضرر داشته است.

عظیمیان با بیان این چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در ۸ ماهه ابتدایی تحویل داده است، اظهار کرد: صادرات این شرکت ۳۲ درصد کاهش یافته است زیرا نگاه مسئولان وزارت خانه تأمین نیاز داخل بوده است.

وی ادامه داد: کاهش صادرات در دراز مدت آسیب جدی به این شرکت وارد می‌کند زیرا در سال حدود ۹۰۰ میلیون یورو نیاز ارزی داریم که از طریق صادرات تأمین می‌شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: سال گذشته عرضه محصولات ۱۶۰ درصد افزایش داده شد تا قیمت‌ها در بازار متعادل شود.

عظیمیان خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون سرمایه ثبتی مبارکه از ۷,۵۰۰ میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان تا دی ماه می‌رسد؛ همچنین افزایش سرمایه مبارکه از سود توزیع نشده سهامداران انجام می‌شود و واقعی است.

وی ادامه داد: اولین مجوز ایجاد سهام خزانه در ماه‌های اخیر به نام فولاد مبارکه صادر شده و حدود دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام شرکت فولاد خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه اکنون یک میلیارد یورو برنامه سرمایه گذاری و توسعه در فولاد مبارکه تعریف شده است، گفت: یکی از دستاوردهای این شرکت ساخت اولین الکترود سایز ۷۰۰ است که در اردکان به نتیجه رسید.

عظیمیان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پروژه نورد گرم ۲، افزود: فولاد مبارکه در تولید فولاد همگام با دنیا حرکت کرده اما در تولید ورق فولادی هنوز پیشرفته نشده است، ورق مورد نیاز در آینده صنعت خودروسازی، استحکام بالا و وزن کم باید داشته باشد که فولاد مبارکه توانایی تولید آن را ندارد.

وی ادامه داد: اگر نورد گرم ۲ به سرعت ایجاد نشود، همه صنایع ایران با مشکل رو به رو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: از پنجم مرداد ماه ۹۹ پروژه تجهیز فولاد مبارکه به نسل چهارم تکنولوژی را آغاز کرده‌ایم. این کار کشور ما را به نسل چهارم تکنولوژی مجهز می‌کند و پرده اول این پروژه در دهه فجر پرده برداری خواهد شد.

کد خبر 460700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.