کمبود تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری فومن

شهردار فومن گفت: شهرداری این شهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما در شهر فومن، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای ستاد بحران شهرداری در واحد آتش‌نشانی مستقر هستند و رئیس ستاد نیز شهردار است؛ در صورت بارش برف شهرداری پاک‌سازی و بازگشایی معابر را با بکارگیری ۶۰ نفر نیرو و دو دستگاه لودر، دو دستگاه کامیون، چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی و یک تیغه برف روب انجام می‌دهد.

شهردار فومن یادآور شد: واحد خدمات شهری بسیاری از انهار و کانال‌های شهری را لایروبی کرده و تعداد باقیمانده تا پایان آذرماه جاری و قبل از شروع بارش‌ها اجرا خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جاری مقدار ۱۰ تن ماسه و پنج تن نمک خریداری کرده و در انبار قرار داده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری فومن هرس درختان فضای سبز شهری را از ۱۰ روز پیش آغاز کرده است و تعدادی درخت خطرآفرین توسط کمیسیون ماده هفت شناسایی شده و تعدادی نیز با درخواست مردمی و ستاد مدیریت بحران امروز شاخه‌بری می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و شکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

شهردار فومن با تاکید بر اینکه تجهیزات و ماشین آلات شهرداری این شهر فرسوده شده و نیاز به تعویض و نوسازی دارد، افزود: با توجه به اینکه فومن با داشتن جاذبه‌های طبیعی، توریستی و تاریخی همچون ماسوله و قلعه رودخان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان در کشور محسوب می‌شود از مسئولان انتظار داریم تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار شهرداری این شهر قرار دهند تا بتوانیم در زمان بحران خدمات رسانی مناسبی به شهروندان و مسافران ارائه کنیم.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 460377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.