دریافت یک دوز از واکسن فایزر موثر است؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که دریافت اولین دوز واکسن فایزر در برابر بیماری کرونا ایمنی به وجود می‌آورد و تزریق دو دوز آن موثرتر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های منتشر شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن کرونای فایزر باعث می‌شود افراد در برابر ویروس کووید -۱۹ ایمن بمانند. قرار است کمیته سازمان غذا و داروی آمریکا در روز پنج‌شنبه هفته جاری یک جلسه تشکیل دهد و مجوز توزیع و استفاده از واکسن را صادر کند.

اطلاعات به دست آمده از آزمایشات واکسن فایزر با توصیه‌های سازمان FDA برای صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن مطابقت دارد. این اطلاعات نشان می‌دهد که افراد پس از دریافت دوز اول واکسن، در برابر ابتلای بیماری کرونا تا حدودی ایمن می‌شوند، اما دریافت دو دوز واکسن بسیار مؤثرتر عمل خواهد کرد. به این ترتیب FDA تشخیص داده که اطلاعات کافی برای مطمئن شدن از کیفیت واکسن فایزر و سازگاری آن با قوانین صدور مجوز استفاده از آن ارائه شده است.

بریتانیا مرحله اول واکسیناسیون گسترده علیه کووید -۱۹ را دیروز آغاز کرده است. انتظار می‌رود ایالات متحده پیش از به اتمام رسیدن هفته جاری، در مورد تصویب استفاده اضطراری واکسن تصمیم‌گیری کند. این واکسن به شکل دو مرحله‌ای و با فاصله ۲۱ روز تزریق خواهد شد. افراد بالای ۸۰ سال که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند، کادر درمان و پرسنل پزشکی در اولیت قرار خواهند داشت.

کد خبر 460359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.