آیین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران تقدیم دولت شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: آیین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران برای طرح و تصویب در هیات وزیران، به معاون اول رییس جمهوری تقدیم شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی اظهار کرد: آئین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران به منظور نظارت دقیق بر فعالیت همه دستگاه‌ها در حوزه مدیریت بحران و حصول اطمینان از تحقق اهداف قانون، همچنین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه ملی آمادگی و پاسخ، برنامه ملی بازسازی و باز توانی، و کیفیت نحوه اجرای احکام مربوطه، تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: بر اساس این آئین‌نامه، سازمان مدیریت بحران کشور از طریق دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به طور سالانه به رئیس جمهوری ارائه می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: مفاد این گزارش‌ها باید صریح و روشن و برای افکار عمومی قابل بهره برداری و از جنبه‌های ترویجی و مشارکتی برخوردار باشد، به ویژه آنکه نقاط ضعف و راهکارهای رفع آنها را نیز بیان کند.

سامانی یادآور شد: پیش‌نویس این آئین‌نامه در قالب ۲۶ ماده توسط وزیر کشور به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده تا در دستور کار بررسی هیأت وزیران قرار گیرد.

کد خبر 460217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.