آخرین تصمیمات درباره خانه هنرمندان اصفهان

رئیس حوزه هنری استان اصفهان آخرین تصمیمات و نتیجه‌گیری‌ها درباره وضعیت خانه هنرمندان را شرح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درست اواسط تابستان امسال بود که جنجال‌ها درباره خانه هنرمندان اصفهان آغاز شد. همه چیز از رای یک دادگاه اتفاق افتاد، بنیاد شهید و امورایثارگران با رأی قوه قضائیه به عنوان مالک عمارت خانه هنرمندان اصفهان واقع در پارک ایثارگران (حدفاصل پل خواجو تا پل بزرگمهر) شناخته شد. این خانه تنها دارای هنرمندان در اصفهان بود که از سال ۱۳۷۳ تحت نظارت حوزه هنری به منزلگاهی برای اهل هنر شهر تبدیل شد.

در همان مردادماه هنرمندان مطالبات خود مبنی بر حفظ این خانه را به گوش مسئولان رساندند و از طرفی مدیران حوزه هنری و اداره‌کل بنیاد شهید استان اصفهان هم جلساتی تشکیل دادند. حتی داریوش وکیلی، مدیرکل وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هم در همان زمان گفت: "خانه هنرمندان یک مجموعه فرهنگی است و بنیاد شهید هم ماهیتی فرهنگی دارد و ان‌شاءالله با همکاری و همدلی هنرمندان هیچ تغییری کاربری در خانه هنرمندان صورت نخواهد گرفت."

در حالی که به نظر می‌آمد بحث تعیین تکلیف خانه هنرمندان روی ریل افتاده و مذاکرات بین حوزه هنری و بنیاد شهید ادامه دارد، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان تغییر کرد و خانه هنرمندان هم در پیچ این جابه‌جایی گرفتار شد. همچنین وکیلی، مدیرکل سابق بنیاد شهید اصفهان در مراسم تودیع خود برخلاف اظهار نظرهای پیشین عمل کرد و گفت: " با وجود سروصدایی که در مورد مالکیت خانه هنرمندان بر پا شد، اما سند این مکان از سال ۱۳۶۲ تا به امروز به نام بنیاد شهید اصفهان است و می‌طلبد که مال ایثارگران به آنها برگردد. از همکاران در بخش اداره حقوقی می‌خواهم که به جد دنبال احیای این حق باشند تا خانه هنرمندان علیرغم احترام به هنرمندان، در اختیار بنیاد شهید که بخشی عظیمی از کارش، کار فرهنگی است قرار بگیرد و تبدیل به یک پاتوق فرهنگی خوب شود."

در همان زمان (۱۰ شهریورماه سال جاری) مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری اصفهان اعلام کرده که: "پیش از این تغییر مدیریتی جمع‌بندی در مذاکرات انجام شده بود، اما به دلیل تغییر مدیریت تشریفات اداری طولانی‌تر خواهد شد. نامه تازه‌ای برای مدیرکل جدید بنیاد شهید ارسال کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان هفته جاری سرنوشت خانه هنرمندان مشخص شود."

موضوع خانه هنرمندان اصفهان به همین جا ختم نشد و کار به ادارات مرکزی در تهران رسید. از یک سو مسئولان معاونت حقوقی حوزه هنری تهران وارد شدند و سعی کردند مذاکرات را در تهران انجام دهند. مذاکراتی که به نظر می‌رسد همچنان ادامه دارد.

احمدی‌فر درباره آخرین وضعیت خانه هنرمندان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: جلسات مکرری با مدیریت بنیاد شهید داشتیم به توافق اولیه هم رسیدیم. فعلاً قرار است تا یک بازه زمانی عمارت خانه هنرمندان در اختیار حوزه هنری باشد تا هماهنگی‌های لازم در مورد تصمیم اصلی صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری اصفهان درباره این «تصمیم اصلی» توضیح داد: ستاد مرکزی حوزه هنری با ریاست عالی بنیاد شهید و امورایثارگران هماهنگی‌هایی را انجام دادند تا انتقال دائمی ساختمان هنرمندان به حوزه هنری انجام شود. رایزنی‌ها و هماهنگی‌های این اتفاق در حال انجام است تا زمانی که تصمیم نهایی گرفته شود ساختمان خانه هنرمندان همچنان در اختیار حوزه هنری و هنرمندان اصفهان است.

او ابراز امیدواری کرد که این تصمیم نهایی و تعیین تکلیف خانه هنرمندان تا پایان سال ۱۳۹۹ صورت پذیرد.

کد خبر 460203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.