خانه هنرمندان اصفهان واگذار نشده است

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: حوزه هنری خانه هنرمندان را به بنیاد شهید واگذار نکرده، بلکه بنیاد شهید با رأی قوه قضائیه به عنوان مالک این عمارت شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز گذشته خبرهایی مبنی بر تصاحب خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید به گوش رسید و واکنش‌های مختلفی از سوی هنرمندان به همراه داشت. این خانه در پارک ایثارگران (حدفاصل پل بزرگمهر تا پل خواجو) برای سال‌های سال محلی مناسب برای فعالیت هنرمندان بوده است. این ساختمان دو طبقه که پیشینه عمده آن به دوره پهلوی بر می‌گردد، از سال ۱۳۷۳ تحت نظر حوزه هنری به منزلگاهی برای هنرمندان تبدیل شد. طی این سال‌ها، اشک‌ها و لبخندها و مرگ‌ها تا شادی‌های هنرمندان در این عمارت بود.

مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان درباره دلیل تصاحب خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید به خبرنگار ایمنا گفت: حوزه هنری خانه هنرمندان را به بنیاد شهید واگذار نکرده، بلکه بنیاد شهید با رأی قوه قضائیه به عنوان مالک این عمارت شناخته شده است.

وی ادامه داد: چندی پیش اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان ادعای مالکیت عمارت خانه هنرمندان را مطرح و مستندات خود را به دادگاه ارائه کرد. سپس قوه قضائیه به سود بنیاد شهید رأی داد و بر اساس حکم دادگاه عمارت خانه هنرمندان اصفهان در سازمان ثبت اسناد و املاک به نام بنیاد شهید ثبت شد.

احمدی‌فر با اشاره به حواشی اخیر پیرامون این عمارت، توضیح داد: روز سه‌شنبه هفته گذشته از سوی بنیاد شهید با حوزه هنری تماسی برقرار شد و آنها اعلام کردند که به این عمارت نیاز دارند و باید تحویل آنها شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه "خانه هنرمندان یک مرکز ثقل و محل بسیار مهم برای فعالیت هنرمندان است"، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده با مدیرکل محترم بنیاد شهید اصفهان جلسه مشترکی خواهیم داشت ضمن اینکه واحد حقوقی حوزه هنری نیز مشغول کار است تا کاربری این محل تغییر نکند.

کد خبر 436465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سعید آبدار US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    ماشاالله بنیاد شهید...نمی‌دونم این عمارت که برای عده زیادی از مردم خاطره انگیزه و جایگاه و مأوایی است برای هنرمندان این شهر، چه گره ای از بنیادشهید باز می‌کنه که به آن احتیاج داره...!؟؟