مجموعه جامع علمی در زمینه وقف تهیه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مجموعه جامع علمی در زمینه وقف با استفاده از آثار ارسالی به دبیرخانه پژوهشی هفتمین جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" تهیه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، در خصوص برگزاری هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری، اظهار کرد: در این جشنواره هشت بخش پیش‌بینی شده که مهمترین بخش آن محتواهای علمی قابل عرضه است و از این رو با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان اصفهان بخش پژوهشی به این استان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه آثار علمی و پژوهشی حوزه وقف مربوط به واقفان و موقوفات مهم و کارساز است، اضافه کرد: در این زمینه استان اصفهان یکی از استان‌های سرآمد است و از این رو واقفان بزرگ و موقوفات مهمی در این استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه وجود دانشگاه‌ها، شخصیت‌های بزرگ و حوزه‌های علمیه عامل دیگری برای وجود بسترهای لازم برای برگزاری بخش پژوهشی جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان است، ادامه داد: از سوی دیگر ظرفیت خوبی در دانشگاه علوم قرآنی وجود دارد که می‌تواند بسیار کارساز باشد.

وی با بیان اینکه اجرای بخش پژوهشی جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با همکاری اوقاف و دانشگاه علوم قرآنی برگزار خواهد شد، گفت: در این دانشگاه دانشجویان بسیار خوبی وجود دارد و قرار است در این بخش از حضور آنها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه کتاب، مقاله، جزوه و هر آنچه در حوزه وقف است در این جشنواره مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در این زمینه در نظر داریم مجموعه جامعی از منابع علمی در زمینه وقف ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به شرایط فعلی استفاده از ظرفیت‌های علمی در زمینه بیماری‌ها، وضعیت اقتصادی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: همه اینها در اوقاف مدنظر است و برای تحقق آن گام بر می‌داریم.

کد خبر 460189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.