هراس صداوسیما از ریاست‌جمهوری

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

فلاحی: رژیم صهیونیستی پاسخ ترور شهید فخری زاده را دریافت می‌کند

احمدحسین فلاحی با اشاره به حادثه ترور شهید فخری زاده گفت: قطعاً نظام سلطه در مقابل پیشرفت‌های مختلف جمهوری اسلامی در زمینه‌های علمی و نظامی سکوت نخواهد کرد چرا که اکنون توازن در منطقه در حوزه نظامی به نفع جمهوری اسلامی ایران است و در حوزه علمی نیز رتبه ۱۵ را در جهان و رتبه نخست را در منطقه به دست آورده است.

وی افزود: در همین موضوع مبارزه با ویروس کرونا باید توجه کنیم ما دومین کشور بودیم که درگیر این ویروس شدیم، دومین کشور بودیم که شیوع را کنترل کردیم و دومین کشور هم بودیم که کیت‌های تشخیص کرونای ما توسط همین شهید بزرگوار و پژوهشگران تولید شد.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: سالیانی بود که به دنبال ترور این بزرگوار بودند اما موفق نشده بودند، این بار نیز از پیچیده‌ترین و جدیدترین عملیات تروریستی برای تحقق این هدف شوم استفاده کردند که اعتراف هم کردند رژیم صهیونیستی این کار را انجام داده است، یکسری عاملان این حادثه افراد فریب خورده داخلی هستند که قطعاً به مجازات خود خواهند رسید، یکسری آمران داخلی و خارجی نیز مطرح است، آنان که در نگاه سلطه گران نظام را تضعیف می‌کنند و به دشمن گرا می‌دهند از نظر ما آمران داخلی هستند که از دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه درخواست می‌کنم اینها را نیز تحت پیگرد قرار دهد.

وی اضافه کرد: آمران بیرونی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است قطعاً به سزای عمل خود خواهند رسید چراکه پیشتر مجازات رفتار خود را تا حدی شاهد بودند اگرچه این مجازات هنوز کامل نشده است، رژیم صهیونیستی باید بداند در خصوص چنین جنایتی پاسخ قاطعانه ای را دریافت می‌کند که بار دیگر دست به دامن اروپا و دیگر کشورها خواهد شد.

ناکامی صداوسیما در تخریب محسن هاشمی

هر بار که به صداوسیما می‌آیم از من درباره کاندیدا شدنم در انتخابات ریاست‌جمهوری سوال می‌کنند و انتظار دارند که بگویم نمی‌آیم، خب نمی‌آیم! این اظهارات اخیر محسن هاشمی است؛ شخصیتی که باوجود دارا بودن حامیان فراوان که شانس پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری را بالا می‌برد اما هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در این انتخابات اتخاذ نکرده است. تاکید اخیر محسن هاشمی بر عدم تمایل صداوسیما به کاندیدا شدن او طبیعی است چراکه این رسانه در عمر فعالیت خودش به‌جز دورانی که محمد هاشمی ریاست صداوسیما را برعهده داشت، هیچگاه نه‌تنها مواضع عادلانه درباره آیت‌الله نداشت بلکه اقدام به ساخت و انتشار برنامه‌هایی علیه خانواده هاشمی می‌کرد؛ بنابراین عجیب نیست برای برنامه‌ریزی در ساخت برنامه‌های انتخاباتی در وهله نخست پیگیر تصمیم پسر ارشد آیت‌الله هاشمی درباره کاندیداتوری در انتخابات باشد و پس از آن شرایط را به سمتی سوق دهد که محسن‌هاشمی از عدم کاندیداتوری در انتخابات سخن بگوید اما محسن هاشمی باهوش‌تر از آن است که در دام برنامه‌های تخریب صداوسیما بیفتد. مانند یکشنبه‌شب که محسن هاشمی درباره تصمیمش برای کاندیدای ریاست‌جمهوری شدن در سال ۱۴۰۰ چنین گفت: ریاست‌جمهوری عاشق مجنون می‌خواهد که من نیستم البته شاید مجنون باشم اما عاشق نیستم.

پرونده تخریب خانواده آیت‌الله هاشمی قطور است و به یک رئیس و یک دوره محدود نمی‌شود. آیت‌ا… هاشمی و اعضای بیت ایشان بارها از اقدامات تخریبی جام‌جم گلایه کردند و اگر محسن هاشمی چندین بار به صداوسیما دعوت شده دو دلیل دارد که یکی برای جایگاه رسمی او یعنی ریاست شورای شهر تهران است و دلیل دیگر برای اجرای پروژه تداوم تخریب و تضعیف هاشمی‌هاست که محسن هاشمی هیچگاه اجازه نداد جام‌جم‌نشینان به اهداف خودشان برسند.

در ۱۴۰۰ یک مینی بوس نامزد داریم

عزت‌الله ضرغامی که ظهور و بروزش در فضای مجازی و رسانه‌ای بیشتر شده، از مدتها قبل فکر رسیدن به پاستور را در سر داشت حالا عزمش برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ جدی‌تر شده است.

او در آخرین اظهارنظرش در ویژه‌برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع دولت جوان، حزب‌اللهی و انقلابی علاج این روزها که به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو برگزار شده بود در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، نحوه فعالیت شورای ائتلاف در این انتخابات و همچنین صف بندی احتمالی کاندیدا، گفت: در مورد جبهه انقلاب و دوستان اصولگرا که من این نام را اصلاً قبول ندارم و معتقدم که پوست خربزه زیر پای بچه‌های انقلاب است، ما الان یک مینی بوس نامزد داریم و تعداد نامزدها زیاد اس

زمینه سازی برای کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰

کرم رضا پیریایی، قائم مقام جبهه ایستادگی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: انتخابات ۱۴۰۰ به ویژه تحت تاثیر عملکرد بسیار ضعیف دولت حسن روحانی به شدت از کلیشه‌های انتخاباتی گذشته فاصله گرفته و افکار عمومی به سمت گفتمان برنامه و کارآمدی، گرایش جدی یافته است.

او ادامه داد: دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری از جنس انتخابات "پدیده‌ها" هم نیست، یعنی مردم به مرور در بهترین شرایطِ انتخاب قرار گرفته و هوش هیجانی شان بیشتر از همیشه است و به چیزی بیشتر از واژه‌ها و کلید واژه‌های مهیج می‌اندیشند.

پیریایی تصریح کرد: مردم کلیشه‌های انتخاباتی را در مصاف واقعیت‌ها و ضرورت‌ها امتحان و تجربه کرده اند و در شرایط جاری که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می‌شوند به ضرورت‌ها و بنابراین به برنامه و کارآمدی فکر می‌کنند.

قائم مقام جبهه ایستادگی در ادامه عنوان کرد: مدتی است مراجعات قابل توجهی به محسن رضایی می‌شود که جنس این مراجعات از همان مقوله ضرورت‌ها و واقعیت هاست؛ در این مراجعات درخواست‌ها فقط درخواست این نیست که رضایی نامزد شود، عمده صحبت این است که به هر شکل او در چاره اندیشی برای واقعیت‌ها و توجه به ضرورت‌های قطعی موجود، ورود کاملاً موًثر داشته باشد؛ بنابراین چه در جلسات و فعالیت‌های جبهه ایستادگی و احزاب عضو جبهه که البته بخشی از فعالیت مداوم همراهان محسن رضایی به حساب می‌آید این دغدغه‌ها و مباحث، بیشتر شده است.

او افزود: البته چون محسن رضایی شخصیت فراجبهه‌ای و فراحزبی است؛ دامنه‌ای ارتباطات بسیار گسترده دارد و گستره خواستگاهی او کم نظیر است.

واکنش ذوالنوری به افشای گزارش محرمانه آژانس درباره ایران

مجتبی ذوالنوری در واکنش به افشای گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم، چشم اسفندیار آنها را کورکرد و به نوعی دست دشمن برای اقدامات جاسوسانه را بست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازرسان آژانس بعضاً جاسوسان غرب هستند که در پوشش نماینده آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، اطلاعات محرمانه ایران را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی دشمن قرار می‌دهند یا در مقاطعی شاهد بودیم اطلاعات ما برخلاف قوانین بین‌المللی رسانه‌ای می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آژانس در جریان بازرسی‌های خود از تاسیسات هسته‌ای، اطلاعاتی به دست می‌آورد قرار نیست آنها را عمومی کند بلکه این نهاد بین‌المللی باید امانت دار باشد.

ذوالنوری با انتقاد از روش تعامل با آژانس گفت: مادامی که دیپلماسی وادادگی و خواهش و التماس در جریان باشد آژانس نیز این رفتارهای خود را ادامه می‌دهد، وقتی دیپلماسی بر اساس قانون و اقتدار باشد و از حقوق ملت پاسداری شود کسی به خود اجازه نمی‌دهد نقض عهد کند، اما وقتی که در مقابل اقدامات خلاف عرف بین‌المللی آنها تنها به یک تذکر سیاسی اکتفا کنیم دلیلی وجود ندارد که آنها حساب ببرند، بلکه باید با اقدام متقابل قانونی مواجه شوند و تا زمانی که از اقدام خود ابراز پشمانی نکنند، نباید حق حضور در ایران را داشته باشند، در این صورت دیگر شاهد چنین تجربه‌هایی نخواهیم بود.

کد خبر 460119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.