اصلاح متن داستان "قصه‌های مجید" کتاب فارسی هفتم در سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به تغییر صورت گرفته در متن داستان «سفرنامه اصفهان» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در متن کتاب فارسی پایه هفتم، از اصلاح و برگرداندن متن اصیل داستان به کتاب درسی سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن ملکی در این باره اظهار کرد: مطلبی از آقای مرادی کرمانی در کتاب فارسی پایه هفتم مطرح شده و تغییر کوچکی در متن داده‌اند که موجب نگرانی ایشان شده بود. آنچه اتفاق افتاده در سال قبل و در زمان مدیریت قبلی سازمان بوده است.

وی افزود: در متن داستان «سفرنامه اصفهان» که از سری داستان‌های «قصه‌های مجید» است در متن اصلی فرازی با این مضمون آمده است "ظهر شد، صدای اذان می‌آمد، کار اکبر آقا تمامی نداشت حوصله‌ام سر رفته بود. " در سال گذشته این بخش اینگونه تغییر کرده است: "ظهر شد، صدای اذان می‌آمد، وضو گرفتم و نماز خواندم. کار اکبر آقا تمامی نداشت. "

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: یعنی این «وضو گرفتن و نمازخواندن» را به متن اضافه کرده‌اند و طبیعتاً تصور آن تغییر دهنده این بوده که این متن را کامل کند و شاید مثلاً اثر عبادی و معنوی‌ اش بر روی دانش‌آموز بیشتر باشد که البته تغیر اینگونه در متن یک نویسنده مورد تأیید ما نیست و برای سال آینده هم قطعاً اصلاح خواهد شد.

بنابه گزارش ایسنا، ملکی با بیان اینکه دستور دادم متن به همان شکل اصیل خودش برگردد، گفت: البته در انتهای مطلب نوشته شده با اندکی تغییر و تلخیص که نویسنده محترم مطلع باشد که اندک تغییر اتفاق افتاده است، ولی برای سال آینده اصلاح خواهد شد و در نسخه الکترونیکی روی سایت سازمان هم این مطلب را اصلاح می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

کد خبر 460021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.