صدور مجوزهای شهرداری پاکدشت در یک هفته

شهردار پاکدشت با بیان اینکه پروانه ساخت‌وساز و پایان کار در این شهر باید در یک هفته صادر شود، گفت: مردم حق دارند در کمترین زمان از خدمات شهرداری برخوردار شوند و اگر مسئولی نتواند ظرف یک هفته برای متقاضیان پروانه‌های یاد شده را صادر کند، برکنار می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن تاجیک اظهار کرد: شهرستان پاکدشت، منطقه‌ای کارگری با مردمی تلاش‌گر است که داشتن آرامش، حق آنان است، آرامشی که ابتدا باید در شهرداری به آنان القا شود.

وی تصریح کرد: امروز پیشرفت‌های علمی تا جایی رسیده که افراد بدون نیاز به حضور فیزیکی در جامعه می‌توانند تمامی نیازهای خود را برآورده کنند از این رو، اجرای طرح شهر هوشمند در شهرداری پاکدشت آغاز شده تا کار مردم در ادارات و شهرداری، بدون حضور ارباب رجوع و در کمترین زمان ممکن انجام شود و تلاش می‌شود این مهم پیش از پایان امسال محقق شود.

شهردار پاکدشت اضافه کرد: مردم حق دارند تا با شفافیت امور در شهرداری، کارهای خود را در منزل انجام دهند، شهروند پاکدشتی باید با در اختیار داشتن دفترچه عوارض، بدون نیاز به حضور در شهرداری نسبت به محاسبه عوارض سالیانه اقدام و در منزل نسبت به پرداخت آن اقدام کند که این کار قانونی، از بسیاری مفاسد جلوگیری می‌کند.

تاجیک تأکید کرد: معطل کردن مردم در شهرداری، به بهانه دریافت مجوز ساخت و یا پایان کار، جز ایجاد نارضایتی اثر دیگری ندارد، پایان کار و صدور مجوز نهایتاً باید یک هفته زمان ببرد و اگر مسئولی در شهرداری نمی‌تواند این کار را انجام دهد، برکنار می‌شود.

وی از شفاف سازی امور به عنوان مهمترین اصل در مقابله با فساد یاد کرد و افزود: در شهرداری پاکدشت هیچ مناقصه‌ای بدون حضور پیمانکار و پشت درهای بسته انجام نمی‌شود، شفاف سازی عین اجرای قانون است و قطعاً به صورت زنده جریان آن برای مردم پخش می‌شود.

شهردار پاکدشت گفت: شهر پاکدشت با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دو هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت، از حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری برخوردار است به گونه‌ای که در سال‌های گذشته ۷۰ درصد از اعتبارات شهرداری صرف حقوق و دستمزد این افراد می‌شد.

تاجیک که به تازگی مسئولیت شهرداری پاکدشت را بر عهده گرفته اظهار کرد: در سه ماه گذشته، تمامی این نیروها که گاه در ادارات و یا نهادهای دیگر کار می‌کردند و اسمی از آنان در شهرداری بود، اما رسماً حضوری در محل کار خود نداشتند شناسایی و نسبت به ساماندهی آنان اقدام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 460017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.