بیجینگ گوان همچنان روی نوار پیروزی/ راهیابی اولسان هیوندای پس از هشت سال به یک چهارم

تکلیف دو تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی شرق آسیا مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز گذشته دو دیدار از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا برگزار شد تا به این ترتیب نماینده چین و کره جنوبی جواز حضور در دور بعدی را کسب کنند. در این رقابت‌ها که به طور فشرده در دوحه قطر در حال برگزاری است، ابتدا بیجینگ گوان توانست با یک گل از سد اف سی توکیو بگذرد و ساعتی بعد، اولسان هیوندای با سه گل ملبورن ویکتوری را در هم کوبید. فردا نیز ۴ تیم باقی مانده از این مرحله به مصاف هم می‌روند تا تکلیف دو صعود کننده دیگر به یک چهارم نیز مشخص شود.

بیجینگ گوان همچنان روی نوار پیروزی

بیجینگ گوان که با ۵ برد متوالی در مرحله گروهی و تنها یک تساوی در دیدار تشریفاتی برابر چیانگرای تایلند با اقتدار در صدر گروه E رقابت‌ها قرار گرفته بود، دور حذفی را نیز با برد شروع کرد و یک بر صفر اف سی توکیو را شکست داد. در این مسابقه که از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در استادیوم اجوکیشن سیتی با قضاوت علیرضا فغانی و کمک‌های ایرانی‌اش آغاز شد، چینی‌ها برتری واضحی داشتند و بارها به دروازه حریف یورش بردند اما نماینده ژاپن به جز یک کاشته، موقعیت چندان خطرناکی ایجاد نکرد و می‌توان گفت مقهور بازی بیجینگ شده بود.

بازی هجومی چینی‌ها بالاخره در دقیقه ۵۹ جواب داد و نفوذ آن‌ها از سمت راست دفاعی اف سی توکیو و ارسال زمینی آن‌ها به دهانه دروازه را آلَن، هافبک برزیلی الاصل و دو تابعیتی قطع کند تا توپ پس از برخورد به بازیکن حریف، بر تور دروازه توکیو بنشیند. در ادامه نیز مسابقه به آرامی دنبال شد و توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا سبزپوشان پایتخت چین، آبی و اناری‌های پایتخت همسایه را به خانه بفرستند و خود، منتظر حریف‌شان در مرحله یک چهارم نهایی باشند.

راهیابی اولسان هیوندای پس از هشت سال به یک چهارم

اولسان هیوندای کره جنوبی که پیش از تعطیلی رقابت‌ها در خانه برابر اف سی توکیو متوقف شده بود، با از سرگیری دوباره مسابقات جان تازه‌ای گرفت و با پیروزی در پنج دیدار باقی ماند، مقتدرانه با ۱۶ امتیاز بالاتر از توکیو و شانگهای شنهوا جا گرفت و به عنوان صدرنشین گروه F پا به دور حذفی گذاشت. آن‌ها روز گذشته از ساعت ۱۷ و ۳۰ در استادیوم اجوکیشن رو در روی ملبورن ویکتوری استرالیا صف آرایی کردند و در نهایت با سه گل این تیم را در هم کوبیدند.

دقیقه ۲۰ مهاجم کره‌ای شانس بالایی برای گلزنی داشت اما دروازه‌بان ملبورن او را ناکام گذاشت تا در پایان نیمه اول دو با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. ۴۵ دقیقه دوم را هیوندای طوفانی آغاز کرد. آن‌ها دقیقه ۶۵ روی حرکت تیمی و هوش بی یون مارس جانسن آمریکایی به گل نخست دست یافتند. دقایقی بعد ضربه آزاد ارسالی بازیکنان اولسان هیوندای را وان دو جایو با ضربه سری دیدنی به گوشه دروازه فرستاد تا اختلاف به عدد دو افزایش یابد. کرنر آبی‌پوشان کره‌ای در دقیقه ۸۶ تیر خلاصی بر پیکر ملبورن ویکتوری بود و جانسن دوباره توپ را در آستانه دروازه با یک بغل پا ساده به گل تبدیل کرد تا به این ترتیب تک نماینده استرالیا نیز از مسابقات کنار رود.

نکته جالب در خصوص اولسان هیوندای اینجا است که آن‌ها هشت سال از صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ناکام مانده بودند و با شکست رقیب استرالیایی به این طلسم نیز پایان دادند. گفتنی ۸ سال‌قبل در فصل ۲۰۱۲ که اولسان جواز حضور در این مرحله را پیدا کرد، در پایان موفق شد عنوان قهرمانی را تصاحب کند.

کد خبر 459923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.