تسهیل صدور اسناد مالکیت املاک شهریار

شهردار شهریارگفت: روند صدور اسناد مالکیت با پیگیری شهرداری و همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان شهریار، تسهیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهروز کاویانی اظهار کرد: املاک قولنامه‌ای مشکلات عدیده‌ای را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است که امیدواریم با سنددار شدن املاک بخشی از مشکلات رفع شود.

وی افزود: تثبیت مالکیت و سنددار شدن املاک، نقش مؤثری در صیانت و حراست از املاک شهرداری، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تردد و بلاتکلیفی شهروندان خواهد داشت.

شهردار شهریار گفت: اراضی قولنامه‌ای و فاقد سند از جمله مشکلات حوزه مدیریت شهری است که شهروندان را در نقل و انتقال، اخذ پروانه ساختمانی و پایان کار و تأمین حقوق عمومی با چالش جدی مواجه می‌کند و سنددار شدن املاک و تثبیت مالکیت در روان سازی اخذ خدمات عمومی و رضایتمندی مردم بسیار مؤثر است.

کاویانی گفت: تسریع در صدور اسناد مالکیت و اخذ استعلام از شهرداری قبل از صدور اسناد ماده ۱۴۷ نیز از جمله توافق و هماهنگی بود که می‌تواند از بروز اختلاف، تصرفات غیرقانونی و دعاوی حقوقی بکاهد.

وی گفت: سنددار شدن املاک شهری و ضابطه مند شدن اراضی در توسعه و عمران شهری، اجرا پروژه‌ها و ارتقا خدمات‌رسانی به شهروندان نقش مهم و اساسی دارد و می‌تواند در پیاده‌سازی طرح‌های جامع و تفصیلی و اجرای پروژه‌های مختلف شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان بسیار مؤثر باشد.

شهردار شهریار تصریح کرد: خوشبختانه با تفاهم و همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان و شهرداری شهریار، روند صدور اسناد مالکیت تسهیل یافته و از ترددهای زائد و بلاتکلیفی شهروندان کاسته خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 459853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.