انتقاد سخنگوی شورا از بی‌توجهی شهرداران مناطق تهران به مصوبات کمیته نما

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران نسبت به بی‌توجهی برخی شهرداران مناطق به مصوبات کمیته نما واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا با عنوان «طراحی، پایش و اجرای نماهای ساختمانی» نسبت به بی‌توجهی برخی مناطق نسبت به این مصوبه تذکر داد و گفت: در یکی از مناطق شرقی شهرداری تهران، در واقع شهردار منطقه خارج از آن فرآیندی که پیش‌بینی شده، دوکار را تحمیل می‌کند که کمیته نما با آن مخالف است.

وی افزود: دقیقاً موضوعاتی که کمیته نما با آن مخالف است و کمیته‌ در نشست‌ها با آن نظر منفی دارند را بر کمیته تحمیل می‌کند.

اعطا گفت: یکی از این کارها، کار کلاسیکی است در مجاورت یکی از میادین اصلی شهر که میدان مهمی است و با مقاومت کمیته نما، شهردار یک ماه و نیم است که جلسات کمیته نما را تعطیل کرده است.

وی گفت: به این دلیل که کمیته نما از اختیارات خود استفاده کرده که این نما را نپذیرد، جلسات آن تعطیل شده است.

وی گفت: گاهی اختلاف نظر پیش می‌آید که با بحث و گفت و گو حل می‌شود اما گاهی منطقه‌ای نقش و جایگاه این کمیته را به عنوان مصوبه شورا را نفی می‌کند.

عضو شورای تهران با بیان اینکه در این منطقه بحث این است که مگر ما می‌توانیم اجازه دهیم که کمیته نما هر کاری که دلش خواست انجام دهد، تاکید کرد: در مصوبه شورا حدود صلاحیت‌هایی تعیین شده و شهردار منطقه ملزم است رعایت کند و نمی‌تواند مصوبه شورا را نفی کند.

وی با بیان اینکه کمیته نما در حدی در سطوح عالی شهرداری مورد توجه است که آقای حناچی‌، شهردار تهران در یکی از جلسات منطقه‌ای که شرکت کرد، گفت: اینکه کمیته نما با طرح کلاسیک بی‌هویت مخالفت کرده، جلسه کمیته را تعطیل کنند، سنگ‌روی سنگ بند نمی‌شود.

وی از معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شهردار تهران خواست که حساسیت نشان دهند که در این اواخر دوره برخی از مناطق که توجه کافی ندارند، مصوبات شورا را لغو نکنند.

وی تاکید کرد: طبیعتاً اگر این موارد با تذکر حل وفصل نشود، به شکل دیگری پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 459787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.