ترامپ در یک ماه باقی مانده از عمر دولتش چه خواهد کرد؟

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: در یک ماه باقیمانده از عمر ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ممکن است رژیم صهیونیستی دست به ترور شخصیت‌های مؤثر دیگر محور مقاومت بزند. ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو برای بحران سازی و انتقال آنها به خارج از اراضی اشغالی، هرگونه احتمالی را ممکن می‌سازد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اقدامات احتمالی ترامپ در ماه پایانی ریاست جمهوری خود اظهار کرد: دونالد ترامپ در یک ماه باقیمانده از دوره ریاست جمهوری خود سعی می‌کند شکست‌های سیاسی‌اش در طول چهار سال گذشته را جبران کند.

وی افزود: طرح معامله قرن، تحریم‌ها علیه ایران، تقابل با چین و روسیه و سایر نقشه‌های اخیر ترامپ، همگی با شکست مواجه شد. در حوزه سیاست داخلی نیز ناتوانی در مدیریت بحران کرونا، بیکاری بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی، تشدید شکاف طبقاتی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان و مرگ بیش از ۲۶۰ هزار آمریکایی بر اثر ویروس کرونا، کارنامه سیاهی را برای دونالد ترامپ در خاطره ملت ایالات متحده ترسیم کرده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که مردم آمریکا به شدت از عملکرد وی در طول چهار سال گذشته ناراضی هستند. ترامپ در زمینه تقابل با ایران، از سال ۲۰۱۸ و همزمان با خروج از برجام، بیش از سیصد مورد تحریم علیه مؤسسات، سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی اعمال کرد، اما نتوانست تهران را وادار به تسلیم کند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر و در جریان نشست مشترک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، طرح تقابل جدی با ایران ریخته شد که نتیجه آن ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده بود.

وی ادامه داد: این عملیات به طور طبیعی با چراغ سبز دولت ترامپ اجرا شد که تبعات خطرناکی برای امنیت منطقه خواهد داشت. از این رو به نظر می‌رسد که رئیس جمهور ایالات متحده برای برهم زدن ثبات منطقه این اجازه را به تروریست‌های اسرائیلی داد تا علیه شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت وارد عمل شوند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: در یک ماه باقیمانده از عمر ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ممکن است رژیم صهیونیستی دست به ترور شخصیت‌های مؤثر دیگر محور مقاومت بزند. ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو برای بحران سازی و انتقال آنها به خارج از اراضی اشغالی، هرگونه احتمالی را ممکن می‌سازد.

هانی‌زاده افزود: ایران با توجه به شرایط منطقه از هرگونه عکس‌العمل شتابزده پرهیز خواهد کرد، اما پاسخ مناسب را در زمان و مکان مناسب خواهد داد تا درس عبرتی برای بنیامین نتانیاهو و عوامل وابسته به وی باشد.

کد خبر 459731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.