کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک در ایرانشهر سیستان و بلوچستان

کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، دستگیری سه حفار غیرمجاز، بازداشت سارقان مسلح، به دام افتادن دو سارق قاپ زن و تصادف زنجیره‌ای در مسجدسلیمان خوزستان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت یک سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک در شهرستان ایرانشهر خبر داد. احمد طاهری با اعلام خبر انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر توسط مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر، اظهار کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان از فعالیت اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه دشت " سمسور" شهرستان دلگان مطلع شدند و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند، اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق را شناسایی و تحت رصد انتظامی خود قرار دهند.

وی گفت: بعد از چند شبانه روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، تکاوران انتظامی شهرستان ایرانشهر با هدایت عملیاتی و پشتیبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد آنان اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع قاچاقچیان را مشاهده و به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند به وسیله یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ محموله مواد افیونی را به عمق کشور انتقال دهند، هنگامی که در کمین تکاوران پلیس استان گرفتار شدند به سرعت فرار و سرنشینان آن اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری مناسب، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی دقیق و حجم سنگین آتش تکاوران، توان رویارویی با دلاور مردان انتظامی استان را نداشته و در منطقه زمین‌گیر شدند.

وی ادامه داد: پس از ساعتی درگیری سنگین با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی موفق شدند، ضمن به هلاکت رساندن یکی از قاچاقچیان از درون خودروی دچار حریق شده یک تن و ۲۰۰ کیلو گرم تریاک کشف کنند.

طاهری با بیان اینکه از سوداگران مرگ یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد، اظهار کرد: با توجه به شناسایی قاچاقچیان تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

۳ حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سه حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شدند.

مهرداد جوادی اظهار کرد: این افراد با همکاری نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل هنگام حفاری دستگیر شده‌اند.

وی افزود: از این افراد مقادیر قابل توجهی ادوات حفاری توقیف و پس از تشکیل پرونده، برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. جوادی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به موقع نیروهای محلی، هوشیاری، اقدام سریع، هماهنگ و همکاری نیروی انتظامی و نیروهای حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از عوامل مهم ناکامی حفاران غیرمجاز است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای چهار باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی، دستگیر و برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

دستگیری سارقان مسلح محموله‌ها در محورهای کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سارقان مسلح محموله‌ها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

کیقباد مصطفایی افزود: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع سرقت‌های مسلحانه محموله از خودروهای باری در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد و انتشار کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با توجه به اهمیت موضوع، ضمن هماهنگی با مقام قضائی مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی، دو باند پنج نفره از سارقان و شش نفر مالخر را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به دستگیری آنان شدند، همچنین سه دستگاه خودروی متعلق به آن‌ها نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳۵ فقره سرقت محموله در سطح محورهای مواصلاتی استان اعتراف کردند، گفت: دو قبضه اسلحه گرم و مقادیری اموال مسروقه شامل روغن ماشین، کود شیمیایی، پوشاک، مواد غذایی و… از متهمان کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شده و خودروها نیز به پارکینگ انتقال یافت.

دستگیری دو سارق قاپ زن با سابقه ۴۰ فقره سرقت موبایل

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق قاپ زن با کشف ۴۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان هنگام سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

محمد قدیمی اظهار کرد: چند فقره سرقت مشابه با موضوع قاپ زنی از قبیل تلفن همراه و اموال با ارزش شهروندان در کلانتری ۱۲۴ قلهک تشکیل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دو موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت مرتکب این سرقت‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با افزایش گشت زنی‌های انتظامی موفق شدند، هر دو موتورسوار را هنگام سرقت از خانمی که داخل یک دستگاه خودروی سواری نشسته و در حال مکالمه تلفنی بود، شناسایی کنند.

رئیس کلانتری قلهک توضیح داد: با مشاهده سارقان عملیات تعقیب و گریز آغاز و مأموران موفق شدند پس از مدتی تعقیب و گریز با شلیک چند تیر هوایی، موتورسیکلت را متوقف و هر دو متهم را دستگیر کنند و در بازرسی بدنی از متهمان تعدادی تلفن همراه سرقتی کشف و هر دو متهم پس از انتقال به کلانتری به سرقتی بودن گوشی‌های کشف شده اقرار کردند. هر دو متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۴۰ فقره قاپ زنی از شهروندان عبوری معترف و با تکمیل پرونده سارقان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

تصادف زنجیره‌ای در مسجدسلیمان خوزستان

رئیس پلیس راه استان خوزستان اظهار کرد: در محور مسجدسلیمان به " لالی" پنج دستگاه مینی‌بوس با یک دستگاه وانت نیسان برخورد کرده و منجر به بروز تصادف زنجیره‌ای شد.

رضا دولتشاهی با اشاره به اینکه این سانحه رانندگی فوتی نداشته است، افزود: ۲۰ نفر از سرنشینان مینی‌بوس‌ها مصدوم و به بیمارستان انتقال یافتند که همگی سرپایی درمان شدند.

وی در خصوص علت تصادف، تصریح کرد: خودروی سواری وانت نیسان به علت انحراف به چپ از ناحیه جلو ابتدا با پهلوی سمت چپ مینی‌بوس اول، سپس با پهلوی مینی‌بوس دوم برخورد می‌کند و پس از آن سه دستگاه مینی‌بوس دیگر که پشت سر هم دیگر در حرکت بودند، به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی و لغزندگی جاده به صورت جلو به عقب با هم برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: پنج دستگاه مینی‌بوس مربوط به سرویس کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان بوده که در حال رفتن به محل کار بودند.

کد خبر 459599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.