اجرای ضربتی طرح «هفت‌خوان» در شهر یزد

شهردار یزد از اجرای ضربتی طرح هفت‌خوان خبر داد و گفت: این طرح گامی بلند و بزرگ برای مناسب سازی تمام معابر شهر جهانی یزد است.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی با بیان اینکه یزد چندی پیش به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شده است، اظهار کرد: برای ایجاد دسترسی بهتر در شهر و اجرای موفق آن در شهر جهانی، مناسب سازی شهری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه طرح هفت‌خوان در همین راستا در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است، افزود: طرح هفت خوان قدم بعدی برای اجرای آزمایشی مناسب سازی شهری در شهر جهانی یزد است و در این دوره از طرح فعلاً در یک معبر مشخص شده در سطح شهر اجرا می‌شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه طرح هفت خوان از میدان همافر آغاز می‌شود و پس از طی میادین باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق (چهارراه شهدا) و برج ساعت، به خیابان مسجد جامع می‌رسد، تاکید کرد: این طرح در یک مسیر رفت و برگشت به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را استفاده آسان از معابر شهری برای همه پیاده‌ها اعلام و تصریح کرد: در اجرای این طرح نگاه ویژه به معلولان داریم اما با مناسب‌سازی این معبر تردد برای همه شهروندان راحت‌تر خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت ضربتی و در یک دوره زمانی بین یک ماه تا چهل روز اجرا می‌شود و تلاش ما بهره برداری از آن در روز جهانی معلولان است.

وی افزود: مشکلات مسیر یاد شده توسط یک گروه پایش شناسایی شده و اکنون در حال ارائه طرح برای رفع موانع هستند که امیدواریم تجربه‌ای خوب و موفق باشد و بتوانیم از آن در سایر نقاط شهر نیز استفاده کنیم.

شهردار یزد مناسب سازی شهری را یک الزام در شهرها دانست و عنوان کرد: اکنون شهرها به سمت پیاده محوری در حال حرکت هستند که با توجه به نقص زیرساخت‌های شهر یزد، این مهم باید به سرعت در شهر جهانی نیز عملیاتی شود.

کد خبر 459583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.