محیط‌بان سعید مومیوند امروز آزاد می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: "سعید مومیوند" محیط بان همدانی امروز شنبه آزاد می‌شود.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آزادی سعید مومیوند، محیط‌بان همدانی، که قرار بود با قرار وثیقه روز پنجشنبه از زندان آزاد شود، به امروز شنبه موکول شد.

وی افزود: کارهای مربوط به آزادی این محیط‌بان در هفته گذشته انجام شده است و سعید مومیوند امروز آزاد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه محیط‌بان مومیوند به علت درگیری با چند فرد مسلح و کشته شدن یکی از آن ها، در زندان بود و مهرماه امسال حکم اعدام وی نقض شد، ادامه داد: پس از بررسی مجدد پرونده قرار شد تا این محیط‌بان با قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی آزاد شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده این محیط‌بان توانستند مبلغ زیادی از این وثیقه پنج میلیارد تومانی را تهیه کنند و در تماسی که با یگان حفاظت محیط زیست داشتند موضوع کمبود وجه برای وثیقه را مطرح کردند که موضوع را با رئیس سازمان در میان گذاشتم و موافقت شد تا مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان از کمبود وجه وثیقه از صندوق ملی محیط زیست تأمین شود.

سرهنگ محبت‌خانی درباره آخرین وضعیت اکبر ایمانی محیط بانی که دو هفته پیش در منطقه حفاظت شده سوادکوه مازندران در جریان درگیری بین شکارچیان و محیط‌بانان به کشتن یکی از دو شکارچی متهم شد، گفت: این محیط‌بان هم اکنون در بازداشت است و پرونده وی در حال بررسی است.

به گزارش ایمنا، در سال ۹۵ محیط‌بان سعید مومیوند به اتفاق سایر همکاران در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده "نشر" شاهد حضور افراد مسلح در این منطقه می‌شوند که پس از متوقف کردن خودرو آنها، یکی از سه سرنشین با اسلحه اقدام به فرار می‌کند.

محیط‌بان سعید مومیوند پس از اخطار فراوان به قصد شلیک هوایی اقدام به تیراندازی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه، تیر ناخواسته به فرد اصابت می‌کند که بلافاصله فرد مجروح را به بیمارستان بعثت همدان منتقل می‌کنند، فرد مصدوم پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست داد که پس از کش و قوس‌های زیاد پس از دو سال رأی قصاص برای محیط‌بان صادر و در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد.

اما بعد از تلاش‌های شده این حکم از سوی سازمان محیط زیست مورد اعتراض قرار گرفت و پس از دو بار رفت و برگشت پرونده، برای بار سوم اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان رأی صادره و حکم اعدام را نقض کرد.

کد خبر 459453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.