نجات ۲۵ نفر در حادثه آتش‌سوزی مسکن مهر رشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در حادثه آتش سوزی مسکن مهر رشت چهار نفر به دلیل دود گرفتگی شدید به بیمارستان اعزام شدند و ۲۵ نفر از ساکنان توسط آتش نشانان این سازمان نجات یافتند.

شهرام مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی خودروی سواری ۲۰۷ و یک دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ مسکن مهر رشت در ساعت ۲۳:۲۷ شب گذشته به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۴۸ آتش نشان به همراه ۱۴ دستگاه خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان، خودروی پشتیبان و دستگاه تنفسی به محل آتش‌سوزی واقع در مسکن مهر کوچه ۶۶ اعزام شدند و با مهار آتش سوزی یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۷ و موتورسیکلت در یکی از پارکینگ‌های آن، تیم‌های نجات به همراه تجهیزات نسبت به تخلیه کامل ساکنین آپارتمان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: با توجه اینکه ساختمان‌های مسکن مهر رشت دارای پنج طبقه و هر طبقه دارای چهار واحد بوده و ضوابط مقررات ملی ساختمان در آن رعایت نشده است، دود شدید ناشی از آتش سوزی خودرو و موتورسیکلت در طبقات آن، باعث محبوس شدن ساکنان ساختمان شده بود. پنج دستگاه خودرو و یک دستگاه اتوبوس اورژانس جهت همکاری و امدادرسانی در محل حادثه حاضر شدند.

مؤمنی با بیان اینکه در این حادثه تعداد ۲۵ نفر از ساکنان آپارتمان توسط آتش‌نشانان به مکان امن منتقل شدند. افزود: سه نفر از شهروندان و یک نفر از آتش‌نشانان به دلیل دود گرفتگی شدید به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این حادثه یکی دیگر از آتش‌نشانان که از ناحیه پیشانی دچار شکستگی جزئی شده بود به صورت سرپایی مداوا شد و در حال حاضر حال عمومی او خوب است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با بیان اینکه در این حادثه، هیچ ساختمانی دچار آتش‌سوزی نشد، اما تجمع بیش از حد شهروندان در محل عملیات، امدادرسانی را برای آتش‌نشانان بسیار دشوار کرده بود. گفت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

مؤمنی تاکید کرد: با توجه به اینکه در هنگام آتش‌سوزی، دود متصاعد از آن در بسیاری از مواقع باعث خفگی و مرگ ساکنان ساختمان‌ها می‌شود. به شهروندان و افرادی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند توصیه می‌شود در هنگام احداث بنا ضوابط مقررات ملی ساختمان را که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در زمان صدور پروانه در اختیار آنان قرار می‌دهد به درستی اجرا کرده و رعایت کنند تا دچار چنین حوادث تلخی نشوند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 459219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.