ترور شهید فخری زاده ارتباطی با برجام و مذاکره ندارد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: ترور شهید فخری زاده به عنوان عمل جنایتکارانه، بزدلانه و حاکی از یأس دشمن، ارتباطی به برجام، مذاکره یا مسائلی از این دست ندارد.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به‌طور کلی وقتی دشمن درون مرزهای کشور ما دست به یک اقدام تروریستی بزدلانه می‌زند، آنچه بیش از هر چیز باید در دستور کار همه طیف‌های داخلی قرار بگیرد، تلاش برای شکل‌گیری یک اقدام همه‌جانبه ملی در پاسخ کوبنده به این جنایت است؛ در غیر این صورت، ایجاد هر مسأله فرعی و بحث‌های جناحی یا سیاسی کردن مسأله، ضربه بزرگی بر وحدت ملی خواهد بود. این اقدامات و رویکردها، عملاً خدمت به دشمنان ایران است که این ترور جنایتکارانه را مرتکب شدند.

وی افزود: در حال حاضر پیوند دادن ترور شهید فخری زاده با مسأله برجام آن هم با استدلال‌های بی‌پایه و اساس، درست نیست. از کسانی که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند باید پرسید مگر در سال ۸۸ که شهید مسعود علی‌محمدی ترور شد، اساساً برجامی وجود داشت؟ یا یک سال پس از آن که شهید مجید شهریاری ترور شد، آیا برجام وجود داشت؟ یا این ترورها، باعث توقف مذاکرات هسته‌ای در گذشته شد؟ این شواهد نشان می‌دهد که ترور شهید فخری زاده به عنوان یک عمل جنایتکارانه، بزدلانه و حاکی از یأس دشمن، ارتباطی به برجام، مذاکره یا مسائلی از این دست ندارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: دشمنان ما بر پایه خوی جنایتکارانه خود و به‌ دلیل دشمنی دیرینه با ملت ایران، هر زمان که توانستند و مجال پیدا کردند از هیچ اقدامی برای جلوگیری از دستیابی ملت ایران به شکوفایی علمی، سیاسی و اقتصادی فروگذار نکردند؛ همچنین مطرح کنندگان طرح خروج از برجام باید به خاطر بیاورند که اساساً مذاکرات ایران با آمریکا قبل از دولت آقای روحانی، در دی ماه سال ۹۱ در مسقط عمان آغاز شد. این خود دلیلی دیگر برای اثبات بی‌ارتباط بودن ترورهای دشمنان با برجام یا مذاکره است.

بهشتی پور ادامه داد: در حال حاضر آنچه اهمیت دارد دشمن‌شناسی است، نه اینکه در تقابل‌های مصنوعی داخلی، شناسایی دشمن اصلی به حاشیه رفته و اهداف اصلی از این اقدامات فراموش شود. قطعاً این رفتار خلاف وحدت ملی است. امروز یک وجه همت ما باید بر این باشد که با یک درک درست، موضوعی به این اهمیت را دستمایه اختلافات جناحی، حزبی و گروهی قرار ندهیم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مهم‌ترین کار برای پاسداری از خون این شهید بزرگوار، ادامه دادن راهش و تلاش برای گسترش وحدت و انسجام در جامعه است. اقداماتی که علاوه بر اختلاف افکنی، باعث پاشیدن بذر یأس و تردید در دل‌های مردم شده و آنان را نسبت به بهبود آینده ناامید کند، در راستای اهداف این شهید نخواهد بود و چه بسا در مسیر هدف دشمنان این سرزمین قرار دارد.

کد خبر 458996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.