ابتلای ۱۰۳ نفر از پرسنل به ویروس کرونا/ اهدای دستگاه سی‌تی اسکن ۱۶ اسلاید به بیمارستان

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۳ پرسنل بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شدند، گفت: دستگاه سی‌تی اسکن ۱۶ اسلاید به بیمارستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ابن‌النصیر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهرستان فریدن از اسفند سال گذشته تاکنون ۸۵۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید رجایی داران بستری شدند که ۱۱۵ نفر آن‌ها از جوان ۱۹ ساله تا پیرمرد ۹۱ ساله فوت کردند.

وی گفت: در پیک نخست بیماری کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار فوتی و بستری پایین بود اما در پیک دوم آمار فوتی‌ها و در پیک سوم آمار بستری‌ها افزایش یافت و سبب شد تا ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بخش اول و دوم تکمیل و مجبور به انتقال بیماران به بخش آی سی یو شدیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۳ نفر از پرسنل بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شدند که در راستای ارائه خدمات بهتر و جبران کمبود نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی مُجوز جذب نیروی پرستار، کمک پرستار و خدماتی را صادر کرد.

ابن‌النصیر عنوان کرد: بخش آی سی یو به بخش جدید بیمارستان منتقل و با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ تخت بیمارستانی به بخش آی سی یو اهدا شد که اکنون ۱۵ تخت برای بستری بیماران وجود دارد.

وی با اشاره اینکه امسال تاکنون به بیمارستان یک دستگاه ونتیلاتور، دو دستگاه اکسیژن و مانیتورینگ، انفورماتیک، تخت آی سی یو و تشک مواج اهدا شده است، گفت: با توجه به کمبود اکسیژن در بخش بیماران کرونا، تعدادی اکسیژن کپسولی توسط خیران بیمارستان ساری شهرستان خمینی شهر اهدا شد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران اعلام کرد: خیران شهرستان فریدن در پویش هر نفر یک پتو و کمک به تهیه کپسول اکسیژن و سایر مایحتاج شرکت کنند.

ابن النصیر تصریح کرد: خراب شدن ناگهانی مشعل تأسیسات گرمایشی بیمارستان موجب سرد شدن محیط شد و کار تعمیرات با وجود بستری بیماران کرونا به سختی انجام شد، در بخش تأسیسات گرمایشی نیازمند خرید مشعل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلاید به بیمارستان اهدا شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد، این دستگاه به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید پمپ تزریق نیاز دارد تا بیماران برای گرفتن عکس رنگی به مراکز دیگری مراجعه نکنند که در این زمینه کمک خیران را می‌طلبد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان اینکه به زودی عملیات احداث مرکز پانسیون خواهران کلنگ زنی می‌شود، افزود: راه‌اندازی بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان و استانداردسازی آسانسورها انجام شده است.

ابن النصیر با بیان اینکه با اعمال محدودیت‌ها در فریدن آمار فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به قبل کاهش یافته است، تصریح کرد: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و شرکت نکردن در دورهمی‌ها و مراسمات به کادر درمانی و کاهش هزینه درمان خانواده‌ها کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا شهروندان دور هم جمع نشوند تا آمار مبتلایان و بستری‌ها افزایش پیدا نکند در غیر این صورت باید منتظر پیک چهارم کرونا به همراه افزایش بستری و فوتی‌ها باشیم.

کد خبر 458797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.