دختران دانش‌آموز برای فعالیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دختران دانش‌آموز برای فعالیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، فرحناز مینایی‌پور در سومین جلسه آموزشی و توجیهی طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران که به‌صورت پخش زنده در کانال کشوری طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شبکه شاد برگزار شد، گفت: با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقه‌مند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می‌پردازند.

وی گفت: این فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با مؤسسات مردم‌نهاد و NGO های مردمی است که از اکنون بتوانند با نحوه تشکیل این گروه‌ها و فعالیت‌های آنان در جامعه آشنا شده و درواقع آمادگی لازم را پیدا کنند تا در آینده نزدیک بتوانند به‌عنوان یکی از اعضا در این گروه‌ها به فعالیت‌های عام‌المنفعه بپردازند.

مینایی پور در این جلسه تأکید کرد: که میزان مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعاً افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید اکنون دانش آموزان را برای فعالیت‌های اجتماعی آینده آماده‌سازیم.

وی همچنین از چگونگی انجام و اجرای این طرح و فرآیند آن در مدارس به نکات مهمی اشاره کرد و مراحل اجرایی این طرح از ابتدا تا پایان در مدارس را برای مربیان و مجریان حاضر در جلسه تشریح کرد.

شایان‌ذکر است، این طرح در سه مرحله آموزش تسهیل گران و مدرسان کشوری، آموزش مربیان استانی و درنهایت اجرا در سطح مدارس در حال پیگیری است و بر اساس شیوه‌نامه ارسالی هر مدرسه می‌تواند ۳ تا ۵ گروه ۸ الی ۱۲ نفره از دانش آموزان را تشکیل دهد و این طرح شامل اولیای همان دانش آموزان نیز است.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از تسهیل گران، مربیان، دانش آموزان و اولیای آنان در این طرح شرکت کرده و آموزش می‌بینند و محتوای آموزشی این طرح نیز در قالب دو کتاب تدوین و در اختیار استان‌ها قرارگرفته است.

کد خبر 458569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.