ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شرکت می‌کند؟

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را در روز سوگند ریاست‌ جمهوری جو بایدن راه اندازی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دونالد ترامپ که هنوز شکست در انتخابات را قبول نکرده و ممکن است هیچ وقت اذعان نکند، در پاسخ به این سوال که آیا در مراسم سوگند ریاست جمهوری جو بایدن در ۲۰ ژانویه شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت که هنوز نمی‌خواهم دراین‌باره اعلام نظر کنم.

دیلی بیست با اشاره به اخبار دریافتی از سه منبع آگاه که حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ را تأیید کرده‌اند، نوشت که دو نفر از این افراد گفته‌اند که ترامپ قصد دارد در اجرای مراسم روز معارفه جوبایدن اختلال ایجاد کند.

بر اساس شنیده‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت خصوصی به این افراد گفته است که حتی اگر بایدن به کاخ سفید برود، وی همچنان در کانون توجهات باقی خواهد ماند، چرا که جو بایدن از دید رسانه‌ها کسالت‌آور است.

پایگاه خبری آکسیوس جزء اولین مراکزی بود که در روز نهم ژاونیه خبر داد که ترامپ قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند. اگر ترامپ در این راه موفق شود، دومین فرد در تاریخ آمریکا خواهد بود که در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری ناپیوسته، پیروز شده است. کاخ سفید هنوز دراین‌باره اظهارنظری نکرده است. هنوز به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد کاخ سفید را تحویل ندهد و از طریق دادگاه، رأی‌ها را به سود خود بازگرداند.

روز جمعه، قاضی منصوب ترامپ در دادگاه تجدیدنظر پنسیلوانیا، درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ مبنی بر بازشماری آرا در این ایالت را رد کرد. قاضی استفانوس بیباس از طرف سه قاضی هیئت تجدیدنظر دادگاه شعبه سوم که همگی از منصوبان جمهوری‌خواهان هستند، نوشت که رای‌دهندگان هستند که رئیس‌جمهوری را انتخاب می‌کنند نه وکلا و این برگه‌های رأی هستند که برای انتخابات تصمیم می‌گیرند، نه گزارش‌ها.

جینا آلیس، یکی از وکلای ترامپ نیز در پاسخ به حکم دادگاه در صفحه توئیتر خود نوشت که برای حل مشکل به دادگاه عالی رجوع خواهد کرد. بحث شرکت رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ از سوی دستیاران وی، پذیرش تاکتیکی این واقعیت است که پرونده حقوقی ترامپ راه به جایی نخواهد برد. البته این موضوع هنوز راهی برای منحرف کردن توجه ترامپ از شکست در انتخابات بوده و شخصیت‌هایی مانند جرد کوشنر، داماد و ایوانکا، دختر دونالد ترامپ در تلاش هستند تا وی را با این واقعیت که بالاخره باید کاخ سفید را ترک کند روبه‌رو کنند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که در ماه جاری، رئیس جمهور آمریکا در یکی از جلسات کاخ سفید با شرکت مایک پنس، معاون اول، مایک پومپئو، وزیر خارجه و رابرت ابراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که اگر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به نفعش تغییر نکند قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند. ابرایان نیز در این مراسم و در پاسخ به ترامپ گفته است که اگر چنین کاری بکنید صد در صد در کنار شما خواهیم بود.

شرکت رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴، بلندپروازی‌های مایک پمپئو و مایک پنس را با مشکل روبه‌رو می‌کند. در مقابل پسر ترامپ نیز برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده و خود را حریف قابلی برای رقبا می‌داند.

حال سوال این است که آیا رئیس جمهور آمریکا می‌تواند یک نیروی سیاسی فعال باقی بماند؟

کد خبر 458485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.