۱۰ هزار تست سریع کرونا به اصفهان اختصاص یافت

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: شب گذشته حدود ۱۰ هزار تست سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد، اما هنوز در خصوص چگونگی توزیع این تست‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تست‌های تشخیص سریع کرونا شب گذشته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شده است و فعلاً در انبار این دانشگاه نگهداری می‌شود، اظهار کرد: تعداد این تست‌ها حدود ۱۰ هزار عدد است، البته هنوز در خصوص نحوه توزیع آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است، اما اولویت در این خصوص با مناطقی است که در دسترسی به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این کیت‌ها در طرح حافظان سلامت محلات استفاده می‌شود، ادامه داد: استفاده از این کیت‌ها بسیار آسان‌تر از کیت‌های موجود در آزمایشگاه‌های گران قیمت مولکولی است و نتایج آن بعد از یک ساعت مشخص خواهد شد.

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص درصد خطای کیت‌های سریع کرونا، گفت: این کیت‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت است، اما اگر نتیجه تست‌های سریع کرونا منفی باشد، باید دیگر علائم بیماری نیز برای تصمیم‌گیری در خصوص بیمار بودن و یا نبودن فرد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری شهروندان در رعایت محدودیت‌های تردد در دو هفته اول آذرماه ضروری است، اضافه کرد: استان اصفهان در هفته سوم آبان‌ماه در نقطه اوج شیوع بیماری کرونا قرار داشت، اما اکنون این روند افزایشی کنترل شده است.

فدایی با تاکید بر اینکه مردم باید باور داشته باشند که این محدودیت‌ها برای کاهش سیر بیماری بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نتیجه آن را در دو هفته آخر آذرماه خواهند دید، ادامه داد: شهروندان از دورهمی‌های خانوادگی و از اجتماعات دوری کنند تا شیوع کرونا در استان کاهش یابد.

آلودگی هوا تشدید کننده علائم بیماری کرونا

وی با بیان اینکه افراد در صورت داشتن علائم ابتلاء به کرونا باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهار کرد: کنترل بیماری در مراحل اولیه زودتر و بهتر انجام می‌شود و افراد دارای علائم ابتلاء باید در منزل بمانند، افراد سالم هم باید از رفت‌وآمدهای غیر ضروری بپرهیزند و در قرنطینه بمانند.

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به ارتباط آلودگی هوا و وضعیت بیماران کرونایی، افزود: آلودگی هوا در افزایش ابتلاء مؤثر نیست، اما با توجه به آنچه از بررسی وضعیت بیماران به دست آمده است، آلودگی هوا می‌تواند تشدید کننده علائم بیماری کرونا در افراد مبتلا به کووید ۱۹ باشد.

فدایی با بیان اینکه در حال در استان اصفهان حاضر ۱۲ آزمایشگاه بخش خصوصی در کنار آزمایشگاه‌های دولتی اجازه انجام تست کرونا را دارند، تاکید کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان اصفهان تاکنون ۳۰۰ هزار تست کرونا انجام شده است که نیمی از تست‌ها در آزمایشگاه‌های دولتی و نیمی در آزمایشگاه‌های خصوصی انجام شده است، همچنین نیمی از تست‌های کرونا در استان اصفهان مثبت بوده است، البته میزان مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

کد خبر 457851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.