تقدیر از مرکز امور بین‌الملل برای تهیه ۱۱۷۱ تبلت ویژه دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تقدیر از اهتمام این مرکز جهت تهیه ۱۱۷۱ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی به بیان محورهای همکاری‌های مشترک دو دستگاه پرداخت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در نشست با زینی وند رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور که در محل این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه به گوشی و تبلت دسترسی ندارند که مرکز امور بین‌الملل ۱۱۷۱ لپ تاب را از نهادهای بین‌المللی تهیه و در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داده است.

وی درباره تبلت‌های مورد نیاز دانش آموزان، افزود: بیش از ۱۵۰۰ تبلت دیگر برای این دانش آموزان موردنیاز است که امید است مرکز امور بین‌الملل از طریق ارتباط با نهادهای بین‌المللی بتواند بقیه نیازها را مرتفع سازد.

حسینی با تاکید بر محورهای همکاری مشترک دو سازمان، تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت در دنیا رویکرد تفکیک دانش آموزان را به سمت رویکرد تلفیق سوق داده است. در آموزش‌وپرورش استثنایی نیز بسته تحولی مدرسه انطباقی با همین رویکرد و متکی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و در مناسب‌سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌توان از کمک سازمان‌هایی نظیر یونیسف، یونسکو و آیسسکو بهره برد.

وی درباره همکاری یونیسف برای مناسب سازی مدارس، ادامه داد: سال گذشته یونیسف ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی ۱۵ مدرسه پذیرا در کشور اختصاص داد که امید است این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان‌افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی و توان‌بخشی به تعداد ۷۲ هزار عدد، باید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان تهیه شود، اظهار کرد :۵۰ درصد هزینه تهیه این وسایل را بنیاد برکت تقبل کرده است. بقیه اعتبار موردنیاز این طرح از طریق مشارکت نهادهای خیریه‌ای و ردیف مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تأمین خواهد شد و نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه آموزش می‌توانند در این زمینه نیز به کمک آموزش‌وپرورش استثنایی بیایند.

وی بابیان اینکه ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت باهمت خیرین در حال انجام است، اضافه کرد: هرساله مجامع بین‌المللی اعتباراتی جهت ساخت مدارس برای دانش آموزان اتباع اختصاص می‌دهند که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان با نیازهای ویژه اتباع، امید است اعتبار ساخت ۲ مدرسه استثنایی جهت دانش آموزان اتباع از مجامع بین‌المللی گرفته شود.

حسینی خواستار ارتباط آموزش‌وپرورش استثنایی با مراکز علمی بین‌المللی از طریق مرکز امور بین‌الملل شد و بیان کرد: در راستای اجتماعی شدن آموزش‌وپرورش استثنایی و استفاده از آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه دانش آموزان استثنایی می‌توان با مراکز علمی معتبر دنیا از طریق مرکز امور بین‌الملل ارتباط برقرار کرد و به تبادل داده‌های علمی پرداخت.

همچنین زینی وند رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر اینکه دانش آموزان استثنایی باید به‌صورت ویژه دیده شوند، گفت: در تلاش هستیم باقیمانده تبلت مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را با کمک نهادهای بین‌المللی تأمین کنیم و در نیازسنجی سال آینده ساخت دو مدرسه برای استثنایی نیز دیده خواهد شد. در تلاش هستیم برخی از تجهیزات نهضت توان‌افزایی از قبیل نوت تیکر و پرکینز را نیز از طریق نهادهای بین‌المللی تهیه کنیم.

کد خبر 457434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.