گودبرداری اسکای‌مال همدان بدون پروانه ساختمانی است

عضو شورای شهر همدان گفت: مدیر پروژه "اسکای مال" بدون اخذ پروانه ساختمانی نسبت به گودبرداری اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسکای مال نام پروژه‌ای است که در ابتدای خیابان هنرستان (پیچ زندان) همدان در زمینی به مساحت تقریبی ۹ هزار متر که سال‌های قبل زندان همدان بود، قرار است ساخته شود که یک مرکز خرید همراه با رستوران، سینما، باشگاه ورزشی و هتل اقامتی خواهد بود.

زمین این پروژه متعلق به شرکت مخابرات است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده شروع به کار است. این پروژه پروانه ساخت و ساز اخذ نکرده و پیوست فرهنگی و ترافیکی ندارد، با این حال مدتی است با ایجاد محوطه کارگاهی و اشغال بخشی از پیاده رو، اقدام به خاکبرداری کرده است.

اخیراً دادستان همدان در نامه‌ای به شهردار، در خصوص این پروژه تذکر داده و خاطرنشان کرده است که باید از هرگونه ساخت و ساز بدون داشتن پروانه ساختمانی جلوگیری شود.

اکبر کاووسی، عضو شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این خصوص اظهار کرد: براساس قانون هر شهروندی باید برای شروع ساخت و ساز پروانه ساختمانی دریافت کند. گودبرداری نیز جزئی از مراحل ساخت‌وساز بوده و ضروری است که قبل از آن نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام شود.

وی افزود: مدیر پروژه تقاطع کارشناس، "اسکای مال" بدون اخذ پروانه ساختمانی نسبت به گودبرداری اقدام کرده است.

عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: گودبرداری اقدامی عملیاتی است و به مباحث سازه‌ای و عمرانی مربوط می‌شود و انجام آن قبل از اخذ پروانه ساختمانی، اقدامی خلاف قانون است.

کاووسی با بیان اینکه گودبرداری این ساختمان حدوداً دو ماه است که بدون اخذ مجوز ساختمانی شروع شده، خاطرنشان کرد: مالک زمین سال ۹۶ زمین را تغییر کاربری داده و از آن سال دنبال کار بوده است اما اینکه چرا تا الان مراحل لازم برای کسب پروانه ساختمانی را طی نکرده، سوالی است که باید از مالک پرسید.

وی ادامه داد: مالک پروانه ساختمانی ندارد و نمی‌تواند گودبرداری کند، ابتدا باید پروانه بگیرد سپس گودبرداری کند.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه ممکن است طی روند گودبرداری، آب باران داخل این گودی جمع شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه مالک بدون پروانه اقدام به انجام این کار کرده است، چنانچه فاجعه انسانی رخ دهد و فردی در این گودی سقوط کند و غرق شود، بیمه نمی‌تواند ورود پیدا کند زیرا گودبرداری بدون مجوز است.

کاووسی با تاکید بر اینکه حفظ جان تمامی کسانی که در این پروژه مشغول هستند بر عهده مدیریت شهری است، تاکید کرد: در کنار این گودبرداری، دو بیمارستان فرشچیان و بیمارستان سینا قرار دارد و چنانچه فی‌مابین مراحل گودبرداری ریزش زمینی اتفاق بیفتد، مسئولیت آن با مدیریت شهری است و شهردار باید پاسخگو باشد.

وی گفت: مهندس ناظر باید شرایط پروژه از جمله میزان گودبرداری را رصد کند و تخلف شهروندی را که تخطی کرده و بیش از اندازه گودبرداری می‌کند را به شهرداری گزارش بدهد تا روند کار متوقف و پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود.

عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: روند اجرای این پروژه چند روز است که تعطیل شده و احتمال می‌دهم که شهردار به مسئله ورود پیدا کرده باشد.

کد خبر 457379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.