کاشت ۸ هزار اصله درخت در ارتفاعات کوه راه نصرآباد

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: ۸ هزار اصله درخت در ارتفاعات شاه غیب نصرآباد کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید معصومی در بازدید از ارتفاعات کوه راه نصرآباد عنوان کرد: در ارتفاعات شاه غیب نصر آباد در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ اصله درخت در حال کاشت است و برنامه‌ریزی های لازم برای کاشت حدود ۴ هزار اصله درخت دیگر نیز انجام گرفته و تا آخر سال جاری محقق خواهد شد.

وی افزود: این طرح در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه هفت و ایجاد هوای پاک انجام شده است و در بهبود سیما و منظر شهر نیز تأثیر گذار خواهد بود.

شهردار منطقه هفت شیراز با اشاره به نوع آبرسانی به ارتفاعات اظهار کرد: اقدامات لازم انجام گرفته و با ایجاد مخزن‌های آب در این بخش منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری درختان تأمین شده است.

معصومی با بیان این مطلب که تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ اصله درخت از گونه‌های سازگار با منطقه اعم از سرو نقره‌ای، زیتون خوراکی و سروناز کاشته شده است، گفت: با توجه به مسیر سنگلاخی و صخره‌ای عملیات خاکبرداری در ارتفاعات با حجم ۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب توسط چکش هیدرولیک انجام شده و همین مقدار حجم خاک‌ریزی نیز توسط چهارپایان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و حفظ فضای سبز یک کار مشارکتی است و قطعاً با مشارکت شهروندان می‌توانیم در توسعه فضای سبز موفق باشیم.

کد خبر 457236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.