روش جدید  مقابله با سرطان پروستات

محققان با استفاده از یکی از دستاوردهای علم شیمی موسوم به چارچوب‌های آلی فلزی توانستند ابزار دستکاری ژنتیک ویژه‌ای را برای مقابله با سرطان به درون بدن بفرستند.

به گزارش ایمنا، ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas9 توانسته با ایجاد تغییراتی در دی ان ای سلول‌های سرطانی کارایی خود را برای مقابله با سرطان نشان دهد، اما انتقال این ابزار به درون بدن بدون هشیار کردن تومورهای سرطانی کار ساده‌ای نیست.

محققان استرالیایی برای حل این مشکل ابزار یادشده را درون چارچوب‌های آلی فلزی یا ماف مخفی کرده، آن را داخل چای سبز قرار دادند و از این روش برای از کار انداختن ژن‌های کلیدی عامل تکثیر سلول‌های سرطان پروستات استفاده کردند.

این روش ماهیت تهاجمی اندکی دارد و باعث می‌شود به شیوه‌ای ساده و کم هزینه بتوان برای مقابله با سلول‌های سرطانی اقدام کرد. همچنین بدین شیوه می‌توان به سادگی برای انتقال حجم زیادی از ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas9 به درون بدن اقدام کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد چارچوب‌های آلی فلزی به خوبی ابزار دستکاری ژنتیک CRISPR/Cas9 را درون خود جابجا می‌کنند و تنها با استفاده از یک قاشق چای سبز می‌توان برای مقابله با کل سلول‌های سرطان پروستات اقدام کرد. کاهش درد و رنج مبتلایان به این نوع سرطان نیز مزیت دیگر آن است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با استفاده از این روش درمانی مقدار سلول‌های سرطان پروستات در بدن بیماران در عرض ۲۴ ساعت تا ۶۶ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 457156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.