شتاب پروژه‌های عمرانی اصفهان بیش از پیش شده است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با همت تلاشگران و کارکنان شهرداری، در سال پایانی این دوره از شورای اسلامی شهر، شتاب اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از پیش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن روز نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: در میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرن‌ها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده و آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده است.   با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر می‌رسد هر یک بازتاب دیگری است، افزود: اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی بوده و اگرچه در ایام شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جشن و دعوت مردم به حضور در فضاهای فرهنگی و تاریخی میسر نیست اما لازم است با تبلیغات محیطی و سایر روش‌ها این روز و هفته نکوداشت اصفهان را زنده نگه داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگرچه ظهور بیماری کرونا نگرانی‌هایی را برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها و تحقق‌پذیری آن‌ها در سال جاری ایجاد کرده بود اما به نوعی این تهدید به فرصت تبدیل شد، تصریح کرد: با همت تلاشکران و کارکنان شهرداری، در سال پایانی این دوره از شورای اسلامی، شتاب اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از پیش شده است.

وی ادامه داد: افزایش استفاده شهروندان از دوچرخه و به تبع آن ایجاد مطالبه عمومی برای گسترش مسیرها و زیرساخت‌های دوچرخه سواری و توجه بیشتر به حمل‌ونقل غیرموتوری نوعی فرصت است که می‌تواند به شکل‌گیری شهری پاک و ایمن کمک کند.

زندآور خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که برای گسترش شبکه مسیرهای دوچرخه در شهر تهیه شده و در حال اجراست در جهت پاسخ به این مطالبه عمومی مردم و درخواست دادستان استان بوده است و همراهی همگان را نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مناطق باید بدون معطلی در اجرای مسیرهای دوچرخه جدیت داشته باشند، اظهار کرد: نباید قولی که به مردم در زمینه توسعه مسیرهای دوچرخه داده شده شعارگونه باشد و برای رفع تکلیف در معابر فرعی و با اولویت پایین بلکه مطابق نقشه راه ابلاغ شده در مسیرهای اصلی و به صورت یک شبکه یکپارچه اجرا شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین می‌توان با کاهش ساعات کار مترو یا حتی تعطیل کردن آن و فعال‌تر کردن خطوط اتوبوس موازی، از فرصتی که شیوع کرونا در کاهش تعداد مسافران فراهم کرده، استفاده کرد و نسبت به تکمیل و تجهیز خط یک مترو اقدام کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: خوب است روحیه معنویت، آینده نگری و سازندگی بسیجی را بیش از پیش در وجود خود تقویت کنیم زیرا یک بسیجی پیروزیش در جهاد اصغر را مرهون سعی و تلاش در جهاد اکبر می‌داند. او هشدار خطر نفس امّاره، نفسی که به بدی فرمان می‌دهد آویزه گوش کرده است و می‌داند قصد رستگاری و فلاح نه تنها او را از اجتماع و جامعه دور نمی‌کند بلکه با هدفی الهی و با آگاهی و تدبیر باید برای سازندگی وارد جامعه شود.

زندآور تاکید کرد: بسیج با دفاع از میهن و دیار خود نشان داد میهن دوست بوده و حاضر نیست حتی یک وجب از سرزمینش به دست دشمن بیفتد؛ بعد از جنگ نیز بسیجیان بودند که اولین قدم‌ها را جهت سازندگی ایران عزیز برداشتند.

وی تصریح کرد: بسیج هنوز توانمندی‌های ناشناخته فراوانی دارد که اگر شناخته شود و مورد تکریم، حمایت، هدایت و مدیریت قرار گیرد، می‌توان از قدرت و توان عظیم و خودجوش آن، برای اعتلای انقلاب اسلامی و ایران عزیز بهره برد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بسیج در زمان جنگ و سازندگی توانست نقش مؤثر و ارزنده‌ای داشته باشد. در دوران سازندگی، مردان رزم و پیکار، یعنی بسیجیان در لباس مهندسان و پزشکان و مدیران، مُدرسان دانشگاه و حوزه و کارگران کارخانه‌های مختلف، به سازندگی ایران مشغول شدند.

کد خبر 456916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.