همکاری‌های مشترک سازمان نظام روانشناسی و پلیس

جانشین معاون اجتماعی ناجا گفت: همکاری دو جانبه پلیس و سازمان نظام روانشناسی به عنوان دو نهاد همکار و همسو در کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی، قدرت عمل و اثربخشی اقدامات را دو چندان می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی روز شنبه در نشست مشترک با محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، اظهار کرد: همکاری دو جانبه پلیس و سازمان نظام روانشناسی به عنوان دو نهاد همکار و همسو در کاهش آسیب‌های روانی، اجتماعی، قدرت عمل و اثربخشی اقدامات را دو چندان می‌کند.

وی افزود: پلیس همواره در کنار مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دارد و آماده همکاری با سازمان نظام روانشناسی و مشاور کشور است. وی، یکی از وظایف و راهبردهای پیشگیرانه و اصلی سازمان نظام روان شناسی را در فضای مجازی، ارتقای آگاهی‌های مردم نسبت به استاندارد بودن این خدمات توسط افراد متخصص و مورد تأیید بودن آنان توسط سازمان نظام قلمداد کرد.

جانشین معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: بسترسازی اقدامات در فضای مجازی، همگرایی در زمینه ارائه خدمات تخصصی، برگزاری جلسات کارشناسی و سیاست گذاری در راستای اهداف مشترک، تعامل با سایر سازمان‌های همسو و همچنین برنامه ریزی مدون اقدامات مبتنی بر بهره‌ مندی از ظرفیت‌های دو جانبه، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار در همه ابعاد خواهد بود.

حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز گفت: امروزه نگاه مردم و مسئولان به مقوله روانشناسی و مشاوره تغییر و بهبود یافته است و بر اساس پایش‌های انجام گرفته، حدود نیمی از جستجوهای مردم در فضای مجازی کنونی در جامعه ایرانی، شامل نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنها در حوزه روانشناسی، مهارت‌های زندگی و مشکلات فرزندانشان بوده است، بنابراین در این شرایط حساس و بحرانی، نقش روانشناسان و مشاوران برجسته‌تر بوده و آنها باید در ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه مثمرثمر واقع شوند که صد البته در این راستا نیروی انتظامی خدمات اثربخشی برای جامعه انجام داده است.

وی همچنین وجود افراد غیرحرفه‌ای و فرصت طلب در فضای مجازی را یکی از آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه قلمداد کرد.

کد خبر 456725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.