۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
ترامپ شکست را می‌پذیرد؟

برخی از اطرافیان رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند که وی در محافل خصوصی شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از ان بی سی، برخی نزدیکان رئیس جمهور آمریکا قصد دارند هنگام تشکیل مجمع برگزیدگان در دسامبر، از ادعا و شکایات خود علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری صرفنظر کنند.

به گفته منابع آگاه، دونالد ترامپ در محافل خصوصی گفته است که شکایات حقوقی مبنی بر تقلب در ایالت‌های مورد مناقشه، دستاوردی جز شکست ندارند همچنین برخی منابع گفته‌اند که اطرافیان ترامپ هم وی را راضی کرده‌اند که شکست را بپذیرد و برای زندگی خارج از کاخ سفید آماده شود.

چند روز پیش جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، ۹ نفر از تیم اصلی خود را که مسؤول پی‌گیری دستورکار دولتش خواهند بود معرفی کرد. قرار است مجمع برگزیدگان آمریکا چهاردهم دسامبر، روزی که از دید اطرافیان ترامپ، پایان ریاست جمهوری وی خواهد بود پیروزی بایدن را اعلام کند البته با همه این اتفاقات برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه به رهبری رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، در چند ایالت مهم پیگیر شکایات حقوقی هستند تا آرا شمارش شده را باطل کنند. این افراد نسبت به شمارش آرا در ایالت‌های آریزونا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین معترض بوده و شکایت‌های خود را ارائه کرده‌اند.

تیم حقوقی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ تاکنون نتوانسته مدرکی مبنی بر وجود تقلب یا تخلف در انتخاباتی ارائه کند که به گفته رؤسای سازمان‌های امنیت سایبری آمریکا، ایمن ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده بوده است.

رئیس جمهور آمریکا که باید تا دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک کند، از طرف برخی از چهره‌ها به تلاش برای تخریب مشروعیت انتخابات ماه نوامبر و دولت برگزیده متهم شده است.

دونالد ترامپ همچنان معتقد است که برنده انتخابات بوده و ادعا می‌کند که وکلایش راه خیلی روشنی برای رسیدن به پیروزی پیدا کرده‌اند. وی پنجشنبه شب با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت: قطعات پازل دارند قشنگ در کنار هم قرار می‌گیرند.

با این حال بایدن به برنامه ریزی برای انتقال قدرت ادامه می‌دهد و سمت‌های مهم کاخ سفید را به اعضای ستاد انتخاباتی خود داده است. جنیفر اومالی، مدیر ستاد تبلیغاتی جو بایدن به معاونت دفتر ریاست جمهوری منصوب شده و ران کلاین، مدیر مبارزه با بیماری ابولا در زمان باراک اوباما، رئیس دفتر بایدن خواهد بود. دیگر انتصاب‌های جو بایدن عبارتند از استیو ریچتی به عنوان مشاور رئیس جمهور و سدریک ریچموند به عنوان مشاور ارشد.

بایدن در چند روز گذشته از دولت ترامپ درخواست کرد تا برای کنترل همه‌گیری روزافزون کرونا با وی همکاری کند. گزارش‌ها حاکی است که دونالد ترامپ ماه‌هاست در جلسه کارگروه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا شرکت نکرده است.

روز چهارشنبه جو بایدن جلسه‌ای مجازی با کارکنان بخش بهداشت و درمان آمریکا برگزار کرد و از آن‌ها بابت تلاش در جهت مقابله با شیوع کرونا تشکر کرد.

کد خبر 456628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.