بیمه اجتماعی ۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد از بیمه ۳۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه مددجویان با صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در این تفاهم‌نامه حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال برای بیمه مددجویانی که در روستاها زندگی می‌کنند و همچنین عشایرنشین هستند در نظر گرفته شده که ۱۵ درصد حق بیمه بر اساس آن باید توسط مددجویان پرداخت شود اما در سال اول اجرای این تفاهم‌نامه تمامی حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی افزود: مددجویان روستایی و عشایر با ۱۵ سال پرداخت حق بیمه بازنشست می‌شوند که ۲۰ روز حقوق به آنها پرداخت می‌شود که ۵ روز را باز هم دولت ارفاق کرده است. یعنی با معادل ۲۴ و پرداخت حق بیمه بازنشست خواهند شد.

بختیاری با تأکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی و عرصه‌های مختلف خدمات رسانی، تکریم مددجویان است که مورد تأکید مقام معظم رهبری حضرت امام خمینی و همچنین مراجع قرار گرفته است که این موضوع در تفاهم نامه امروز نیز گنجانده شده است.

بنابه گزارش مهر رئیس کمیته امداد گفت: مددجویان روستایی و عشایر می‌توانند با بیمه صندوق روستاییان از خدمات این صندوق بهره مند و بازنشسته شوند.

کد خبر 456221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.