احیا و همدلی در اصفهان

مدیر اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان از رونمایی از کتاب ۲۰ غذای از یاد رفته اصفهان همچنین تهیه جعبه‌های هدیه جهت ارسال به شهرهای خواهر خوانده و ابراز هم‌دردی در بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فریناز تولائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در روز نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اداره ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها است تصمیم بر آن شد تا ۲۰ غذای از یاد رفته شهر اصفهان را احیا و با توجه به ارزش غذایی، بهینه سازی را به شهروندان آموزش دهیم.

وی درباره کتاب "۲۰ غذای از یاد رفته اصفهان"، افزود: سعی شده در کنار هر یک از غذاهایی که در این کتاب آموزش داده شده است، داستانی کوتاه از رزومه قبل و کالری این غذاها در این کتاب قرار بگیرد تا سبک زندگی و ارزش غذایی سالم را به دلیل تغییر سبک تغذیه شهروندان که به فست‌فودهایی مانند پیتزا و همبرگر روی آورده‌اند، آموزش دهیم.

مدیر اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان تصریح کرد: طراحی‌های این کتاب در بخش‌های مختلف یک طراح مجزا انجام داده تا تنوع داشته باشد و علاوه بر دستور غذا، میزان کالری و چه کسانی مصرف کنند، مطرح شده است.

تولائیان ادامه داد: این کتاب ارزشمند و نفیس به عنوان هدیه شهرداری اصفهان با توجه به اهداف اداره توسعه فرهنگ سلامت چاپ شده است.

همدلی در دوران کرونا

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های دیگر اداره توسعه فرهنگ سلامت در روز نکوداشت اصفهان، توضیح داد: جعبه هدیه " دست‌هایمان دور قلب‌هایمان نزدیک" که با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام هنر شهر اصفهان مانند قلم کاری، سفالگری، مس و خاتم کاری برای شهرهای خواهر خوانده تهیه شده است. این هدیه بسیار نفیس و ارزشمند است که هنر اصفهان را به خوبی در قالب کرونا نمایش می‌هد.

تولائیان خاطر نشان کرد: تهیه هدیه‌های با هدف همدلی در دوران پاندمی کرونا با شهرهای خواهر خوانده اصفهان و ارسال آن در روز اصفهان برای ۱۳ شهر خواهر خوانده اصفهان. این هدیه شامل جعبه‌ای خاتم کاری شده که در آن ۱۹ عدد ماسک پارچه‌ای قلمکار به نشانه کووید ۱۹ و یک عدد ماسک مسی قلمزنی با سمبل قوس آذر نماد اصفهان و یکی از آثار نفیس استاد اسماعیل شیرانی به همراه شناسنامه تمامی محتوای جعبه به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

کد خبر 456017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.