سنجش سلامت جسمانی ۹۹ درصد نوآموزان/ادامه طرح تا پایان آبان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی از روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با پوشش ۹۹ درصد انجام شده و تا پایان آبان ماه نیز این برنامه ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سیدجواد حسینی، با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با پوشش ۹۹ درصد انجام شد و این برنامه تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به تصمیم برای ایجاد پایگاه‌های دائمی سنجش در استان‌ها، گفت: در همین راستا ۳۲ اتاق عایق صدا برای سنجش نوآموزان در مراکز استان‌ها راه اندازی کرده‌ایم.

حسینی در ادامه به تحولات ایجاد شده در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: تهیه بانک اطلاعات دقیق نیروی انسانی پایگاه‌های سنجش، استفاده از ظرفیت شوراها برای پوشش ۱۰۰ درصدی به ویژه در روستاها و مناطق صعب‌العبور، ایجاد پایگاه‌های ثابت و دائمی سنجش و به روز رسانی ابزارهای سنجش و شناسنامه دار کردن آنها از جمله این تحولات هستند.

وی به ایسنا گفت: ایجاد بستر پایایی و روایی در سنجش، تقویت بانک جامع آزمون‌ها، استفاده از نتایج غربالگری طلایی، استفاده از آزمون‌های به روز، تجهیز بیشتر پایگاه‌های سنجش و تحلیل‌های پژوهشی و داده کاوی از یافته‌های برنامه سنجش برای کاربردهای مداخله جویانه مدیریتی، ارائه یافته‌های سنجش به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و پژوهشکده‌های مرتبط، شناسایی غایبین در سنجش و تهیه پیوست رسانه‌ای برنامه سنجش از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح در سال جاری هستند.

کد خبر 455947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.