تأمین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع

بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع توسط این سازمان به طور کامل تأمین شده است.

به گزارش ایمنا به نقل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان پژوهش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان شاغل به تحصیل در تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این باره، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طبق روال همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی فرآیند توزیع کتاب‌های درسی را با استفاده از اطلاعات ثبتی دانش‌آموزان در سامانه سناد مدارس و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تأمین و از طریق شبکه‌های توزیع استانی و منطقه‌ای و مدارس وزارت آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توزیع می‌کند.

مرتضایی در خصوص جامعه هدف و دانش آموزان اتباع خارجی، بیان کرد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری، این سازمان خود را مکلف کرده بر اساس اطلاعات ثبت شده دانش آموزان اتباع در سناد مدارس و کد دانش آموزی اختصاص یافته آنان، بسته‌های آموزشی مورد نیاز را همگام با سایر دانش آموزان تأمین و توزیع و در این راستا سالانه اقدام به تأمین و توزیع بسته‌های آموزشی دانش آموزان اتباع شاغل به تحصیل در مدارس کشور می‌کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه تأمین کتاب کودکان و نوجوانان لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی، گقت: روال معمول در همه جای دنیا این است که این افراد در بدو ورود به کشور مقصد، مراحل قانونی اقامت خود را طی کرده و پس از احراز هویت مجوز اقامت در کشور میزبان را دریافت کنند تا از این طریق بتوانند از خدمات و حمایت‌های آن کشور به صورت قانونی استفاده کنند.

کد خبر 455789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.