پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: شهرداری مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه عمومی این شهر واریز کرد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری همواره حامی کتاب و کتابخوانی بوده است و در سال جاری مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه عمومی این شهر واریز کرده است.

وی افزود: اکنون نمایشگاه کتاب در آستارا در حال برگزاری است. مدیریت شهری برای تبلیغات دو جایگاه را در اختیار مجری برگزاری آن قرار داده است و بابت دریافت عوارض که دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود ۵۰۰ هزار تومان تخفیف داده است و معادل یک میلیون تومان کتاب و یک میلیون تومان وجه نقد دریافت کرده است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: شهرداری در سال ۱۳۹۷ برای استفاده شهروندان دو کیوسک دارای ویترین کتاب در پارک مقابل شهرداری و پارک معلم این شهر نصب کرده بود و کتابخانه عمومی به صورت شبانه روزی، کتاب رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می‌داد. در سال گذشته این کیوسک‌ها توسط افراد معلوم الحال مورد آتش سوزی و تخریب قرار گرفت.

وی تاکید کرد: شهرداری همواره تلاش می‌کند تا با ایجاد امکانات لازم رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کند، اما عده‌ای با تخریب و از بین بردن بیت‌المال، شهروندان را از داشتن چنین امکاناتی محروم می‌کنند.

معیتی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مراسم‌های مختلف به ویژه تکریم و معارفه مسئولان، کتاب مفاخر آستارا را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

کد خبر 455787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.