امضای یک تفاهمنامه برای افزایش ایمنی مدارس در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس امضای یک تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و آتش‌نشانی اصفهان، پیشنهاد شده تا همه مدارس به خصوص مدارس غیرانتفاعی با تغییر کاربری از مسکونی به آموزشی، از سوی آموزش و پرورش برای انجام بازدید ایمنی به آتش نشانی معرفی شوند.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تعطیلی مدارس و حضور نیافتن دانش آموزان برای انجام بازرسی‌های ایمنی فرصت خوبی فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم رعایت ایمنی در مراکز آموزش به ویژه مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان، تصریح کرد: برای تایید ایمنی احداث مدارس یا تغییر کاربری ساختمان‌ها برای تبدیل به مدرسه از سازمان آتش نشانی استعلام نمی‌شود، اما ضرورت دارد برای حفظ ایمنی دانش آموزان، چنین مواردی از آتش نشانی استعلام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه برای افزایش ایمنی مدارس در اصفهان، گفت: این تفاهمنامه دارای مفاد آموزشی و بازدید ایمنی از مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی مدارس از سوی تیم عملیات مستقر در ایستگاه‌های آتش نشانی انجام می‌شود و در آن وضعیت ایمنی مدرسه طبق چک لیست‌ها بررسی می‌شود.

آتشپاد گلابی با بیان اینکه ساختمان‌های مسکونی که برخی از آنها تبدیل به مدارس غیرانتفاعی شده است، می‌تواند از نظر ایمنی مشکلات زیادی ایجاد کند، گفت: آتش نشانی بر اساس درخواست یا ارسال گزارش در خصوص نا ایمن بودن یک مکان وظیفه بازرسی از چنین فضاهایی را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام شامل بازدید از مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها، پاساژها و پارک‌هاست و درباره ساختمان‌های شخصی، در صورت بروز حادثه لزوم حضور آتش نشانی در محل برای رفع خطر و نجات جان افراد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه استفاده از وسایل گرمایشی در مدارس اظهار کرد: آتش نشانی در این خصوص می‌تواند به صورت آموزشی و برای رعایت ایمنی، دستورالعمل‌های لازم را به مراکز آموزشی ارائه کند و آنها برای حفظ ایمنی ملزم به رعایت آن هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که موردی مبنی بر رعایت نکردن موارد ایمنی به آتش نشانی گزارش شود، امکان بررسی موضوع طی هماهنگی برای این سازمان وجود دارد.

کد خبر 455779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.