نصراصفهانی: به عهد خود با شهدا بازگردیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در شرایط کنونی رسالت و مسئولیتمان را مرور کرده و به عهد خود با شهدا بازگردیم و مرور کنیم و ببینیم کجای کار ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه ۲۵ آبان‌ماه، به‌واسطه آنکه مردم اصفهان ۳۷۰ شهید عملیات محرم در سال ۶۱ را با شکوه بر دوش خود تا گلستان شهدا تشییع کردند، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامیده شده است، این روز را باید به شهروندان اصفهان تبریک و تسلیت گفت و یاد شهدای گرانقدر عملیات محرم را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه شهدا طبق آموزه‌های دینی به رستگاری رسیدند و بهشت برین را از آن خود کرده‌اند، افزود: ما نباید به حال شهیدان محزون باشیم زیرا شهیدان را ازدست نداده‌ایم بلکه آنان را به دست آورده‌ایم؛ تکلیف آن‌ها مشخص است و باید تکلیف خود را بدانیم، به حال و روز خود گریان باشیم، بر شرمندگی خود بنالیم و به سبب کوتاهی که در رهروی آنها داشتیم افسوس بخوریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خیلی‌هایمان در جبهه کنار آنان بودیم، پیکر آنان را تشییع کردیم، برای دلجویی به خانواده آن‌ها سر زدیم و به آن‌ها قول‌هایی دادیم که وقتی آن را مرور می‌کنیم جز شرمندگی چیزی نصیبمان نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما متعهد شده بودیم که حافظ خون این شهیدان و بیت‌المال باشیم، با یک صدایی و همدلی منویات آنان را دنبال کنیم، قرارمان دعوای سر قدرت و بی‌ارزش کردن ارزش‌ها و اخلاق نبوی و علوی در کشور جمهوری اسلامی نبود؛ قرار نبود در مال‌اندوزی و اشرافی‌گری سبقت بگیریم و نتیجه اقداماتمان فقر مردم و آسیب‌های مختلف اجتماعی باشد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: باید عکس شهدا را به دست داشته باشیم و مشی آنان را نیز دنبال کنیم نه آنکه عکس آنان را به دست گیریم و عکس منش، خلوص و مرام آنان عمل کنیم.

ویژه برنامه‌های ۲۵ آبان روح معنوی را در شهر گسترش داد

وی اظهار کرد: باید در شرایط کنونی رسالت و مسئولیتمان را مرور کرده و به عهد خود با شهدا بازگردیم و مرور کنیم و ببینیم کجای کار ایستاده‌ایم و برای این مردم شریف که از همه چیز خود گذشته و از کشور دفاع کردند، خدمت صادقانه‌ای که می‌توانیم را ادامه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهید باکری افراد پس از جنگ را به سه دسته تقسیم کرد، کسانی که از کرده خود پشیمان هستند، آنانی که ندامت چندانی ندارند اما با پا گذاشتن در امور اقتصادی به دنیاطلبی می‌پردازند و عده‌ای نیز بر عهدی که دارند می‌مانند و خون دل می‌خورند. همه ما باید بنگریم که در کدام گروه قرار می‌گیریم و مسئولیتی که به عهده داریم چیست و چه باید بکنیم؟

وی با تاکید بر لزوم انتخاب سریع‌تر مشاور شهردار در امور ایثارگران، افزود: با توجه به مراجعاتی که توسط قشر ایثارگر به شهرداری می‌شود و فردی باید برای پیگیری امور مربوطه، اقدامات لازم انجام را انجام دهد، لازم است شهردار اصفهان این انتصاب را تسریع بخشد.

نصراصفهانی ادامه داد: به مناسبت ۲۵ آبان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اقدامات ارزشمندی داشته و از امروز تا یکم آذرماه این برنامه‌ها که تعداد آن به ۹۰ برنامه می‌رسد، در شهر اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ آبان‌ماه تا یکم آذرماه به عنوان هفته ایثار اصفهان نامگذاری و سعی شده شهر به تصویر شهدا مزین شود که این اقدام فضای معنوی ویژه‌ای را در شهر رقم زده است.

همراهی مدیریت شهری برای تکمیل موزه دفاع مقدس ادامه خواهد داشت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری در طول سال‌های گذشته کمک‌های خوبی به احداث موزه دفاع مقدس اصفهان داشته که امیدواریم این تخصیص اعتبار بتواند روند احداث باغ را تسریع کند.

وی افزود: در سال ۹۷، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط مدیریت شهری به موزه دفاع مقدس اعتبار واگذار شد، در سال ۹۸ این اعتبار یک میلیارد تومان بود و آمادگی داریم که در اصلاح بودجه سال ۹۹ نیز اعتبار لازم برای این امر را اختصاص دهیم.

نصراصفهانی ادامه داد: برای اصلاح راست‌گرد مجاور موزه در خیابان علامه امینی توافقاتی با موزه دفاع مقدس داشته‌ایم که البته رایزنی‌هایی در این خصوص توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان با پایتخت انجام شده است.

وی ادامه داد: جشنواره کشوری فانوس در سه سال گذشته برگزار شده و استان اصفهان نیز در آن شرکت کرده و آثار فرهنگی و هنری شهروندان در این جشنواره ارائه می‌شود؛ جای تبریک و خرسندی است که امسال اصفهان رتبه نخست این جشنواره را کسب کرد.

همراهی اصناف منتج به غلبه بر کرونا می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت جواد اژه‌ای، داوود فیرحی و محمود یاوری را تسلیت گفت و با اشاره به محدودیت‌های کرونایی اخیر در کشور، ادامه داد: بر اساس این محدودیت‌ها، اصناف باید از شش بعدازظهر مغازه‌هایشان را تعطیل کنند که بار دیگر با تقدیر از همراهی اصناف در مدت شیوع کرونا با تصمیم‌گیران، از آن‌ها استدعا و خواهش دارم که همچنان در این خصوص همراهی داشته باشند تا با همکاری با یکدیگر بتوانیم بر شرایط کنونی غالب شویم.

وی اضافه کرد: از مسئولان باغ رضوان که در این روزهای سخت فعالیت می‌کنند تقدیر کرده و تاکید می‌کنم که باید برای کنترل جمعیت با برنامه‌های مناسب پیش بروند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: افزایش متوفی در باغ رضوان که روزانه به ۵۰ نفر نیز می‌رسد نیازمند آن است که سازمان آرامستان‌های شهرداری با برنامه‌ریزی مناسب، همراهان متوفی را به کمترین حد رساند تا تجمیع افراد را در باغ رضوان و در مراسم مختلف شاهد نباشیم.

شفافیت بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان در اختیار می‌گذارد

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه شفافیت، شفافیت را عاملی دانست که در کمترین زمان می‌تواند بیشترین اطلاعات را در دسترس شهروندان قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهروندان با دسترسی به سامانه شفافیت می‌توانند بودجه‌ها، پژوهش‌ها، ساختار شهرداری، شرح وظایف بخش‌های مختلف را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر سامانه شفافیت، سامانه اصفهان من و سامانه مصوبات شورای شهر که تمام مصوبات در ۲۲ سال گذشته را در اختیار مردم قرار می‌دهد، دیگر اقدامات شهرداری در امر شفاف‌سازی است.

نصراصفهانی افزود: نیاز است سامانه داشبورد مدیریتی در شهرداری نیز مدام به‌روز شود تا مدیران نیز از این امکان به نحو مطلوبی استفاده کنند.

کد خبر 455495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.