هواداران ترامپ به خیابان آمدند + فیلم

صدها نفر از حامیان نامزد جمهوری‌خواه در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری خود را به مقابل کاخ سفید رساندند.

به گزارش ایمنا، هواداران ترامپ که در راستای ادعای او برای تقلب انتخاباتی از برخی ایالت‌های آمریکا خود را به مقابل کاخ سفید رسانده‌اند تا راهپیمایی به سمت دیوان عالی آمریکا داشته باشند، با ترامپ مواجه شدند که با ماشین به جمع آنها پیوست و به سوی زمین گلف خود حرکت کرد.

این راهپیمایی‌کنندگان خواستار آن بودند تا ترامپ از واگذاری قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب خودداری کند.

هواداران ترامپ که قرار بود جمعیتی میلیونی را در مقابل کاخ سفید تشکیل دهند اما تصاویر ویدئویی گویای آن نیست، شعارهایی همچون "تقلب را متوقف کنید"، "بهترین دوره رئیس جمهوری نسبت به ماقبل" و "چهار سال دیگر" را سر می‌دادند.

ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری که با هدف ترغیب شرکت بیشتر هواداران خود انجام شده بود، گفت ممکن است در این راهپیمایی شرکت کند اما او امروز با حرکت خودرویی، شعارهای سر داده شده را تأیید کرد و به سمت ویرجینیا رفت تا بازی هفته گذشته خود را که با خبر برد بایدن ناتمام مانده بود را تمام کند!

ادعای تقلب در انتخابات در حالی همچنان از سوی ترامپ و برخی هوادارانش مطرح می‌شود که جو بایدن نزدیک به ۷۸ میلیون رأی و ترامپ نزدیک به ۷۲ میلیون رأی به دست آورده‌اند.

بر اساس برآورد شبکه‌های خبری، بایدن توانسته است ۳۰۶ رأی الکترال را از آن خود کند که شامل ایالت جورجیا است اما ترامپ توانسته است ۲۳۲ رأی الکترال شامل کارولینای شمالی را به دست آورد.

اگرچه شمارش آرا در جورجیا به صورت دستی در حال انجام شد و تا چند روز دیگر نتایج آن اعلام خواهد شد اما شواهد گویای آن است که تغییری در آرا ایجاد نخواهد شد و دادستان‌های ۱۶ ایالت هم به ویلیام بار وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا اعلام کرده‌اند هیچ مدرک و مستندی از وقوع تقلب به دست نیاورده‌اند.

ظاهراً ترامپ قصد دارد با لشکرکشی خیابانی و تغییرات گسترده در پنتاگون با انتصاب افراد وفادار به خود، در پی آن است که حتی به صورت کودتا، مانع از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به منتخب دموکرات شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 455448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.