جزئیات تعهدات بیمه حوادث دانش‌آموزی

رئیس اداره تعاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان جزئیات ثبت‌نام، میزان اعتبار و تعهدات بیمه حوادث دانش‌آموزی و تعهدات بخش پوشش بیماری‌های صعب‌العلاج و کرونا ویروس را تشریح کرد.

آذر کیوان امیرپور در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جزئیات بیمه حوادث دانش آموزی، اظهار کرد: بیمه حوادث دانش آموزی بیمه‌ای است که هر سال آموزش و پرورش با یک شرکت بیمه‌ای قرارداد می‌بندد و همه دانش‌آموزان و همکاران می‌توانند عضو این بیمه شوند و برای دانش آموزان عضویت در این بیمه اجباری و برای همکاران فرهنگی اختیاری است.

وی با بیان اینکه هر سال مبلغی را برای حق بیمه حوادث دانش آموزی تعیین می‌کنند، اضافه کرد: برای یک سال تحصیلی جدید این حق بیمه ۵,۹۴۰ تومان بوده است و معمولاً به صورت سالیانه و در ابتدای زمان ثبت نام پرداخت می‌شود و سپس مدرسه آن را به حساب بیمه واریز می‌کند. مدت اعتبار این بیمه یکساله است.

رئیس اداره تعاون، رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: با ثبت‌نام در این بیمه حوادث، دانش‌آموزان در برابر حوادث در هر ساعت شبانه روز و در مقابل اتفاقاتی که به صورت حادثه برای آنها پیش بیاید بیمه می‌شوند و آنها را پوشش می‌دهد.

امیرپور با تاکید بر تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزان در برابر حوادث ایجاد شده در مدرسه، گفت: سال گذشته مواردی نظیر برخورد دانش‌آموزان یا شکستن دندان نیز تحت پوشش بیمه حوادث دانش آموزی قرار گرفت، بنابراین در اتفاقاتی که برای دانش‌آموزان پیش می‌آید، بیمه حوادث دانش‌آموزی مطابق تعهدات آن را پوشش می‌دهد.

تعهدات بیمه دانش‌آموزی ربطی به حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش ندارد

وی خاطرنشان کرد: تعهدات این بیمه ربطی به حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش‌ها ندارد و امسال با شیوع اپیدمی کرونا و غیرحضوری بودن آموزش‌ها این بیمه و تعهدات آن همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره تعاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: پوشش این بیمه مربوط به هر ساعت از شبانه روز در هر مکانی است و هر نوع اتفاقی که برای دانش آموز بیفتد بیمه حوادث دانش آموزی آن را پوشش می‌دهد. وقتی که دانش آموزان بیمه می‌شوند و مدیر مدرسه هم خود را بیمه می‌کند در واقع مدیر در مقابل حادثه، بیمه مسئولیت می‌شود و اگر برای دانش آموز اتفاقی افتاد و مدیر در آن حادثه مقصر بود این بیمه حادثه رخ داده را پوشش می‌دهد.

جدول تعهدات بیمه حوادث دانش آموزی

امیرپور با اشاره به جدول تعهدات بیمه حوادث دانش آموزی، اظهار کرد: این تعهدات شامل جبران غرامت فوت ناشی از حادثه است که در صورت بروز هر اتفاق منجر به فوت به خانواده دانش‌آموز مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در صورت نقص عضو تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.

وی افزود: چنانچه هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از حادثه باشد تا سقف چهار میلیون تومان، همچنین برای عمل جراحی ناشی از بیماری علاوه بر سهم بیمه‌گر پایه مبلغ چهار میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، تاکید کرد: این بیمه در مورد هزینه خرید پیوند کلیه مبلغ پنج میلیون تومان را پوشش می‌دهد و در هزینه‌های کاشت حلزون در کشور هزینه تعیین شده طی نامه نگاری با وزارتخانه و تعیین سهمی برای هر استان، تا سقف ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

امیرپور با تاکید بر اینکه در بخش خرید ویلچر به صورت متمرکز در کشور برای ۴۰۰ نفر ویلچر تهیه می‌شود و برای هر نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی می‌شود، گفت: غرامت فوت ناشی از بیماری غیر حادثه اگر اتفاق افتاده باشد در کشور به صورت متمرکز تعداد ۱۰۰ نفر پوشش داده می‌شود و این موارد کمتر اتفاق می‌افتد و  هفت میلیون تومان هم به خانواده دانش آموز بیمار پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خرید سمعک به صورت متمرکز در کشور برای هر دانش آموز دو میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود. در بخش غرامت فوت ناشی از حادثه که اگر مدیر مدرسه یا هر کدام از کارکنان مدرسه و دانش آموزی در قبال دانش آموز دیگری مقصر شناخته شود پرداخت دیه کامل در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره تعاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، درباره بیمه حوادث دانش آموزی در بخش پوشش کرونا ویروس، تصریح کرد: در زمینه بیماری کرونا ویروس نیز در بحث بیمه حوادث دانش آموزانی که بیماری صعب‌العلاج دارند تا سقف سه میلیون تومان به آنها کمک می‌شود و برای پوشش بیماری کرونا طی صحبتی که با بیمه داشتیم در رابطه با بالا بودن هزینه‌ها تا سقف سه میلیون تومان مانند بیماری‌های صعب‌العلاج به دانش آموزان کمک ارائه می‌شود.

امیرپور، تصریح کرد: در حقیقت در پوشش بیمه حوادث دانش آموزی در زمینه اپیدمی ویروس کرونا اگر دانش آموزی برای درمان‌های سرپایی یا بستری و موارد دیگر هزینه‌ای کرده و فاکتور را ارائه دهد تا سقف سه میلیون تومان، بیمه دانش آموزی پوشش می‌دهد.

کد خبر 455342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.